REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

MEMRB: rynek cukierków powoli w górę

  • Autor: Monika Rzepka, Account Executive MEMRB
  • Data: 25-06-2008, 14:18

W 2007 roku polski rynek cukierków odnotował według badań MEMRB 2 proc. wzrost wielkościowy i wartościowy. Przekłada się to na ponad 28,8 mln ton sprzedanych produktów, za kwotę 771 mln zł.

REKLAMA

Do segmentów tej kategorii możemy zaliczyć karmelki, drażetki, żelki, lecz również cukierki do żucia, cukierki pudrowe oraz toffi. Największą część rynku stanowią cukierki twarde (karmelki) - ich udział wolumenowy to aż 46 proc., zaś w ujęciu wartościowym 39,5 proc. (spadek w skali roku o odpowiednio 6,8 proc. i 6,9 proc.).

Tak duże różnice przynamniej częściowo rekompensują żelki, które w analizowanym okresie rosły wielkościowo o 29 proc. by ostatecznie poszczycić się 18 proc. udziałem w całej kategorii. Duże znaczenie pod względem udziałów dla kategorii cukierków odgrywają także drażetki - segment ten stanowi wartościowo aż 33 proc. rynku, zaś w ujęciu ilościowym 24 proc.

Rynek cukierków charakteryzuje się stosunkowo dużym rozdrobnieniem - wielu producentów istnieje na rynku, niemniej jednak tylko kilku z nich wypracowało tak silną pozycję w kategorii by wygenerować dwucyfrowy udział w sprzedaży wartościowej. Do tej grupy możemy zaliczyć takich graczy jak Van Melle, Ferrero, Storck i Jutrzenka, jednakże tylko dwóch z nich - firmy Jutrzenka i Storck osiągnęły równocześnie ponad 10 proc. udział w wielkości sprzedaży. Liderem wartościowym jest firma Van Melle, która w 2007 roku osiągnęła udział na poziomie 16 proc., stawiając tym samym Ferrero na drugim miejscu z 13,6 proc. udziałem w rynku.

Patrząc przez pryzmat wielkości sprzedaży na czoło rankingu wysuwa się Jutrzenka - to właśnie produkty tego gracza, są najczęściej wybieranymi przez polskiego konsumenta dając mu tym samym 15,8 proc. udział w kategorii, przy równoczesnym 10,2 proc. udziale wartościowym. Dużą dynamiką sprzedaży w roku 2007 charakteryzowała się także firma Storck. Jako jedyny z wymienionych tu graczy producent ten wzrósł w stosunku do roku 2006 o 13 proc. ilościowo oraz 16,8 proc. pod względem wydanych na produkty tej firmy złotówek zwiększając tym samym udział w rynku o odpowiednio 1 proc. i 1,6 proc.

Najczęściej za miejsce zakupu cukierków klienci wybierają rynek tradycyjny - wartościowo stanowi on prawie 70 proc. całej sprzedaży. Najbardziej popularnym tu typem sklepu są sklepy spożywcze, których udział w wynikach całej kategorii to prawie 1/4 całej sprzedaży zarówno w ujęciu złotówkowym jak i wielkościowym. Pomimo tak pokaźnych wyników, w porównaniu do roku 2006, zauważalny jest nieznaczny spadek popularności kanałów tradycyjnych na rzecz rynku nowoczesnego. Trend ten spowodował w przypadku cukierków aż 16 proc. zwiększenie sprzedaży wielkościowej w hipermarketach i supermarketach, przy równoczesnej 11 proc. zmianie wartościowej. Najmniejsze znaczenie dla wyników sprzedażowych całej kategorii odgrywają takie punkty sprzedaży jak kioski, stacje benzynowe oraz apteki.

Na grilla z Roleskim POPRZEDNI ARTYKUŁ

Na grilla z Roleskim

Kapary w occie winnym Ole! NASTĘPNY ARTYKUŁ

Kapary w occie winnym Ole!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH