Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Menadżer Coca-Coli: W latach 2013-2015 rynek wód butelkowanych będzie rósł ilościowo 3-5 proc.

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-05-2012, 10:30
Menadżer Coca-Coli: W latach 2013-2015 rynek wód butelkowanych będzie rósł ilościowo 3-5 proc.
Źródło fot.: Flickr.com

Wody butelkowane są w Polsce dynamicznie rozwijającą się kategorią. Średnioroczny wzrost całej kategorii pod względem ilościowym to okolo 6 proc. przez ostatnie 5 lat. Ten trend powinien utrzymać się również w 2012 roku i uzależniony jest on m.in. od ciągle rosnącego zainteresowania konsumentów, ktorzy postrzegają wodę jako element zdrowej diety - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Alicja Jelec, Senior Brand Manager Kropla Beskidu.

Jak dodaje, prognozy rozwoju rynku wód butelkowanych oscyluja od 3 proc. do 5 proc. jeśli chodzi o średnioroczny wzrost w latach 2013-2015 pod względem ilościowym. - Kategoria wody butelkowanej stanowiła w 2011 roku pod względem ilościowym 45 proc. segmentu napojów bezalkoholowych i kieruje wzrostem tego segmentu. Jest to w dużym stopniu spowodowane dość niską ceną wody na tle innych napojów bezalkoholowych, a także trendem dbania o swoje zdrowie, który obserwujemy już od dłuższego czasu na świecie i w Europie Zachodniej, a który dotarł do nas kilka lat temu. Moda na picie wody jest wzmacniana również przez działania edukacyjne prowadzone przez niektórych producentów - tłumaczy przedstawicielka marki Kropla Beskidu z portfolio Coca-Coli.

Jej zdaniem marki własne odpowiadają za 30 proc. rynku wód butelkowanych pod względem ilościowym. - Ostatnie 2 lata pokazują jednak, że wzrost sprzedaży wody w sieciach dyskontowych jest spowodowany również sprzedażą markowych wód butelkowanych, a nie tylko marek własnych. Markowi producenci, a szczegolnie segment "premium" rośnie zgodnie ze wzrostem rynku, a udziały tego segmetnu nie spadają - dddaje Alicja Jelec.

Nasza rozmówczyni zaznacza, że jak zwykle w branży napojowej dobra, słoneczna pogoda i wysokie temperatury są czynnikiem, który przyczynia się do wzrostu sprzedaży. - Liczymy również na wzrost spożycia wody oraz innych napojów z naszego porfolio w związku z Euro 2012. Ponadto spodziewamy się zwiększonego zainteresowania konsumentów marką Kropla Beskidu ze względu na prowadzone w ramach strategii zrównoważonego rozwoju działania promujące recykling i postawy eko w ramach kampanii "Ekozakręceni" - mówi Alicja Jelec.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • blogkupca.pl 24-05-2012, 13:41:
6% to oznacza dynamicznie? To prawie wzrost o margines błędu. A rynek wód jest specyficzny i przede wszystkim wzrost zależy od tego jaka będzie pogoda w okresie letnim. Wróżek nie ma, no prawie nie ma....

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH