Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Menadżer Z. Kozuba i Synowie: Nie ma drogi na skróty

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-04-2012, 12:58
Menadżer Z. Kozuba i Synowie: Nie ma drogi na skróty
Maciej Kozuba, menedżer ds. marketingu i sprzedaży w firmie Z. Kozuba i Synowie

Wraz z dwoma innymi firmami producenckimi z branży alkoholowej, powołaliśmy wspólną spółkę dystrybucyjną Artisan Spirits. Będzie ona sprzedawać produkty pochodzące wyłącznie z naszych firm, czyli Z. Kozuba i Synowie, Browaru Witnica, oraz firmy Plus H2O Drinki - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Maciej Kozuba, menedżer ds. marketingu i sprzedaży w firmie Z. Kozuba i Synowie.

- Jaka jest strategia dystrybucyjna alkoholi marki Z. Kozuba i Synowie?

- Po pewnego rodzaju perturbacjach wracamy do partnerów, z którymi współpracowaliśmy od początku naszej działalności. Chodzi o sieci takie jak Piotr i Paweł czy Alma, oraz sklepy specjalistyczne. Przez dłuższy okres szukaliśmy optymalnego modelu dystrybucji naszych produktów. Przerobiliśmy chyba wszystkie możliwe opcje - od własnych handlowców, poprzez mniejszych hurtowników , aż po dużych dystrybutorów. Niestety, te modele współpracy nie funkcjonowały właściwie. Butikowy charakter wyrobów z naszej manufaktury jest na tyle złożony, że nie sprawdza się w schematach działań rynkowych przeciętnego handlowca.

- W czym tkwi problem?

- Przeciętny handlowiec jest nastawiony na sprzedaż dużych ilości towaru. Jego metody nie obejmują skupienia się na jednym produkcie, opowiadania o wyjątkowości destylarni, gdzie powstaje, oraz filozofii marki. Z drugiej strony, to podejście jest spowodowane brakiem zainteresowania dużych dystrybutorów produktami spoza mainstreamu. Operatorzy handlowi wolą robić tzw. „cyfrę", czyli duże wolumeny a nie „prezentówkę", jak określają segment alkoholi butikowych, czyli produktów, które bardzo wolną rotują, sprzedają się od okazji do okazji. Przy sprzedaży alkoholi butikowych trzeba się trochę wysilić.

- Czyli w dystrybucji Z. Kozuba i Synowie wrócili do punktu wyjścia?

- Wróciliśmy do sprzedaży bezpośredniej, we własnym zakresie. Wraz z dwoma innymi firmami producenckimi z branży alkoholowej, powołaliśmy wspólną spółkę dystrybucyjną. Zajmuje się ona sprzedażą produktów pochodzących wyłącznie z naszych firm, czyli Z. Kozuba i Synowie, Browaru Witnica, oraz firmy Plus H2O Drinki, produkującej m.in. śliwowicę i cydr. Wszystkie produkty oferowane przez naszą spółkę dystrybucyjną można zaliczyć do kategorii superpremium, albo i wyższej. Każde z wchodzących w skład projektu przedsiębiorstw działa na zasadach rzemieślniczych, przy czym Z. Kozuba i Synowie jest w pełni manufakturą, natomiast dwie pozostałe spółki, ze względu na nieco większą skalę produkcji, nie mogą sobie pozwolić na całkowicie ręczny wyrób. Niemniej, jakość ich produktów także jest najwyższych lotów.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kolegen 12-04-2012, 20:38:
Moim zadaniem p.Maciej ma rację w tym co pisze.Model funkcjonowania dystrybutorów i sieci handlowych znany jest wszystkim i szkoda że nikt Pana nieuprzedził, że to jest kopanie się z koniem ktory duzo kosztuje ,a mało pracuje. W Pana przypadku wyrałbym model dystrybucji numerycznej i tu budować wizerunek i swiadomość marki.
Wymaga to dużo wysiłku i pracy całej firmy.Jeśli chodzi o dział handlowy ,zatrudnić Handlowca/ów ,ktorzy mieli do czynienia z produktami Top Premium.Życzę powodzenia ,wytrwałośći i sukcesów.Jak mówi przysłowie "ziarko do ziarka ........."
  • handlowiec 06-04-2012, 20:11:
Z całym szacunkiem dla Pana , ale proszę nie oceniać handlowców pojedyńczo .Za dobrego fachowca trzeba zapłacić i dac mu szansę - to jest klucz .
Połączenie PiP + Alma oraz sklepów specjalistycznych daje obraz działań. Na naszym rynku jeszcze potrzebny jest handlowiec , aby uzyskać "numerykę" i nie długo Państwo do tego dojdziecie .
  • piwko 06-04-2012, 19:46:
w tej chwili własna dystrybucja się nie opłaca. Popatrzcie na około i dopiero podejmijcie decyzję.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH