Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Menadżer Z. Kozuba i Synowie: Rozwijamy sprzedaż alkoholu do kanału HoReCa

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-04-2012, 10:35
Menadżer Z. Kozuba i Synowie: Rozwijamy sprzedaż alkoholu do kanału HoReCa
Maciej Kozuba, menedżer ds. marketingu i sprzedaży w firmie Z. Kozuba i Synowie

W sektorze HoReCa spotykamy się często z różnego rodzaju problemami, wynikającymi z polityki rynkowej największych producentów alkoholu. Przykładowo, zdarza się, że nie możemy w danym lokalu sprzedawać naszych trunków, ani nawet zorganizować tam imprezy promocyjnej - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Maciej Kozuba, menedżer ds. marketingu i sprzedaży w firmie Z. Kozuba i Synowie.

- Czy kryzys może zagrozić rynkowi alkoholi butikowych?

- Ktoś, kto ma pieniądze i szanuje swoje podniebienie, nie zacznie w obliczu kryzysu pić taniej wódki. Nadal będzie sięgał po dobre alkohole. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że w czasie kryzysu będzie miał większą ochotę sięgnąć po szklaneczkę znakomitej whisky, żeby wynagrodzić sobie nagromadzony w ciągu dnia stres. Tak naprawdę, segment superpremium nie jest szczególnie podatny na zmiany koniunktury.

- Planuje Pan rozwój sprzedaży w sektorze HoReCa?

- W tym sektorze spotykamy się często z różnego rodzaju problemami, wynikającymi z polityki rynkowej największych producentów alkoholu. Przykładowo, zdarza się, że nie możemy w danym lokalu sprzedawać naszych trunków, ani nawet zorganizować tam imprezy promocyjnej. Takie podejście wynika z opiewających na wysokie kwoty umów na wyłączność, podpisywanych przez właścicieli lokali z dostawcami alkoholi. Tymczasem takie działanie podchodzi pod „czyn nieuczciwej konkurencji". Jednak nikt o tym nie mówi.

- Dlaczego?

- Skutki zgłoszenia takiej praktyki nie byłyby dla nas całkiem pozytywne. Właściciel takiego lokalu nie byłby później chętny do współpracy z firmą, przez działania której odcięty mu został konkretny budżet. Zatem mamy związane ręce. Całe szczęście obecnie powstaje coraz więcej miejsc, które zamiast umów z jednym dostawcą, który obranduje w nich wszystkie ściany, chcą mieć u siebie selekcję alkoholi. Rośnie popularność lokali oferujących ciekawe alkohole zarówno z dużych firm, jak i małych wytwórni.

- To dobrze, że powstają takie miejsca.

- Myślę, że dzieje się tak w ślad za wymaganiami klientów. Nie tylko Polaków, ale także obcokrajowców, którzy odwiedzają nasz kraj. Cały bar zastawiony jednym rodzajem wódki na nikim nie robi dobrego wrażenia. Jaki to ma sens? Na zachodzie Europy czy w Stanach Zjednoczonych bary w dobrych knajpach zastawione są różnorodną ofertą trunków. Jeśli chcemy zamówić gin, to mamy do wyboru 20 rodzajów gin'u. Jeśli chcemy napić się czystej wódki, to mamy 15 opcji. Brak możliwości wyboru w polskich klubach to dramat. Przewiduję, że presja na zmiany w tym temacie będzie ze strony konsumenta coraz większa.

- Czyli Z. Kozuba i Synowie będzie celować w podmioty HoReCa?

- Jak najbardziej tak, ale ten rozwój traktujemy przede wszystkim w kategoriach budowania rozpoznawalności i wizerunku marki w oczach klientów. Generalnie, nasze produkty nie mogą się stać masową wódką „laną na dzień dobry" wszędzie, gdzie tylko się da. Cena na to nie pozwala. Dlatego nie zakładamy dużych obrotów w kanale HoReCa. Natomiast bardzo ostrożnie selekcjonujemy miejsca, gdzie dostarczamy nasze trunki, ponieważ chcemy, aby były kompatybilne z wizerunkiem naszej firmy. Zwracamy uwagę na jakość asortymentu, oraz atmosferę w danym lokalu, wiedzę barmanów na temat miksologii, ciekawe menu koktajlowe, oraz dobre jedzenie, tak aby nasze trunki można było dobrać do odpowiednich posiłków. Skoro nie jesteśmy nastawieni na duży obrót, możemy sobie wybierać „rodzynki" wśród lokali.

- Ile procent Państwa produkcji może osiągnąć docelowo sprzedaż w kanale HoReCa?

- Oceniam, że między 15 a 20 proc. Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH