REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Menadżerka CEDC: HoReCa stanowi ok. 5 proc. sprzedaży alkoholu

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-03-2013, 14:13
Menadżerka CEDC: HoReCa stanowi ok. 5 proc. sprzedaży alkoholu
Fot. CEDC

- HoReCa to ważny kanał z punktu widzenia marketingowego. To jedno z nielicznych miejsc gdzie, można prowadzić rozbudowaną komunikację z konsumentem. Obecność w tym kanale w dalszym ciągu bardziej przekłada się na korzyści wizerunkowe, gdyż kanał gastronomiczny stanowi około 5 proc. sprzedaży alkoholu w Polsce i ten stan nie zmienia się od lat - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Anna Załuska, Corporate PR Manager, CEDC.

REKLAMA

Jak tłumaczy Anna Załuska, w Polsce na rynek gastronomiczny, atrakcyjny dla producentów mocnych alkoholi, składają się cztery główne kategorie rynku: hotele, bary (koktajl bary), restauracje i małe, lokalne bary. - Najszybciej rosnącą kategorią są obecnie restauracje sieciowe, a także niewielkie bary, z ograniczonym wyborem alkoholi i dość krótkim menu. Widzimy też systematyczny wzrost placówek hotelowych. Jest to dla nas ważny kanał, a współpracę z nim bardzo sobie cenimy z wielu względów. Przede wszystkim ze względu na możliwość promocji marki, budowanie jej rozpoznawalności, a także wprowadzanie klienta w jej świat. Poza tym dla wybranych marek - na przykład likierów, drogich whisky czy koniaków, może stanowić on kilkadziesiąt procent sprzedaży - komentuje menadżerka CEDC.

Dodaje, że produkty dla kanału gastronomicznego są takie same jak dla sklepów detalicznych. Z tą różnicą, że w HoReCa praktycznie nie stosuje się on-packów, czyli np. opakowań produktu z gadżetem, szklanką etc. Jej zdaniem, lokale gastronomiczne potrzebują w większości przypadków standardowych wersji produktu.

- Niewątpliwie największym plusem współpracy z kanałem HoReCa są możliwości wizerunkowe, jak budowanie świata marki, poprzez materiały promocyjne, nietypowe ekspozytory bądź materiały POS. Z drugiej strony zaś należy pamiętać, że kanał HoReCa nie jest kanałem zasięgowym, bo w dalszym ciągu stanowi zaledwie 5 proc. sprzedaży alkoholu w Polsce - mówi Anna Załuska.

Jej zdaniem kanał gastronomiczny pozwala na promocję marki, budowanie jej rozpoznawalności, a także wprowadzanie klienta w jej świat. - Najskuteczniej można to realizować w bardzo bliskiej współpracy z lokalem - najwyższy poziom takiej współpracy to uzgodnienie wystroju tak, aby wykorzystywał znak towarowy marki, jej kolorystykę i materiały promocyjne. Innym stosowanym narzędziem to przygotowywanie VIP roomów w stylistyce danej marki. Przykładem precyzyjnej selekcji miejsc jest współpraca marki Soplica z prawie trzydziestoma karczmami w całej Polsce. Wybrane zostały lokale w staropolskiej stylistyce, nawiązujące do tradycji, historii, biesiadowania - komentuje Anna Załuska.

Jak ocenia CEDC, segment HoReCa z pewnością będzie się rozwijał w najbliższych latach, jednak w kategorii wyrobów spirytusowych udział poszczególnych gatunków alkoholi utrzymuje się od lat na podobnym poziomie. Około 75 proc. sprzedaży wyrobów spirytusowych przypada na wódkę, druga kategoria to whisky - ok. 12 proc. - i to ona zanotowała wzrost, choć nie aż tak duży jak na rynku detalicznym.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH