Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Menadżerka KP: Wdrożenie strategii zrównoważonego rozwoju wpływa na zwiększenie zysków firmy

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-01-2013, 14:52
Menadżerka KP: Wdrożenie strategii zrównoważonego rozwoju wpływa na zwiększenie zysków firmy
Małgorzata Walędzińska-Półtorak, menadżer ds. zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej

- Korzyści z wdrożenia strategii zrównoważonego rozwoju wpływają przed wszystkim na kondycję firmy, jej rozwój zgodnie z trendami środowiskowymi czy społecznymi. Dzięki innowacjom i inwestycjom w dłuższym okresie czasu firma osiąga korzyści finansowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Małgorzata Walędzińska-Półtorak, menadżerka ds. zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej.

Zdaniem menadżerki KP, firma może zarobić głównie dzięki wprowadzeniu innowacyjnych i ekologicznych opakowań, zmniejszaniu wagi opakowań, odzyskowi i recyklingowi odpadów, wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii 
w postaci biogazu wytwarzanego na terenie zakładowej podczyszczalni ścieków.

- Monitorowanie obszarów zrównoważonego rozwoju umożliwia nie tylko rozwój i możliwość porównania się, ale także wymianę tzw. dobrych praktyk czy skutecznych metod rozwiązywania różnych problemów produkcyjnych, społecznych czy środowiskowych na arenie międzynarodowej - komentuje Małgorzata Walędzińska-Półtorak.

Jej zdaniem, działania w ramach obszarów zrównoważonego rozwoju skierowane są do praktycznie wszystkich interesariuszy firmy: pracowników, dostawców, klientów, konsumentów, mieszkańców społeczności lokalnej, media, akcjonariuszy, instytucji państwowych i samorządowych, środowisk akademickich, środowiska.

Jak dodaje menadżerka Kompanii Piwowarskiej, polski konsument na pewno dzisiaj zwraca już większą uwagę na kwestie tzw. fair trade, sposobu, w jaki jest produkowany i dostarczany produkt, udziału lokalnych surowców czy przydatności dla lokalnej społeczności. - Produkty firm, które dzielą się zyskami ze swoim otoczeniem, czyli lokalną społecznością z pewnością są lepiej postrzegane przez konsumentów, chociaż dalej, w głównej mierze decyzja zakupu produktów nie będących produktami podstawowymi zależy od tzw. funduszu swobodnej decyzji. Coraz więcej firm stara się inwestować jakąś część zysku ze sprzedanych wyrobów w konkretne cele, ważne dla lokalnej społeczności - mówimy wówczas o marketingu zaangażowanym społecznie - tłumaczy Małgorzata Walędzińska-Półtorak.

Podkreśla, że zrównoważony rozwój to dziś sposób zarządzania, konieczność, jakie wyznaczają światowe trendy w obliczu kurczących się zasobów wody, energii, surowców naturalnych przy jednoczesnym wzroście liczby ludzi na Ziemi i wpływie na środowisko (zanieczyszczenia, rabunkowa gospodarka - uprawy, wydobycie).

- Bez zrównoważonego łańcucha dostaw, produkcji oraz zrównoważonej konsumpcji przyszłe pokolenia będą miały znacznie trudniej, co może spowodować katastrofalne skutki dla całej ludzkości. Dlatego tak ważną kwestią jest nie tylko zrównoważony biznes, ale również zrównoważone podejście samych gospodarstw domowych i odpowiednia edukacja naszych dzieci, które mają szansę stać się w pełni odpowiedzialnymi decydentami - podsumowuje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • s 07-01-2013, 20:39:
A po co w korporacji "średni szczebel menagerów" ma znać się na produkcji piwa? Oni mają znać się na słupkach sprzedaży Harnasia i innego badziewia. Od piwa są ludzie w browarach, a nie w biurach...
  • średnio wyedukowany 07-01-2013, 09:24:
Warto zacząć od własnego "podwórka" - jakiś czas temu rozmawiałem z 2 osobami z KP (średni szczebel managerów) - oboje bez absolutnie podstawowej wiedzy na temat technologi produkcji piwa. Nieznajomość różnicy pomiędzy produkcją tradycyjną a HGB ...
  • Olek 05-01-2013, 00:20:
Ale straszne zdjęcie ...

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH