Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mieszko zadowolony z II kwartału, liczy na dobre drugie półrocze

  • Autor: PAP
  • Data: 09-07-2009, 16:38
Mieszko zadowolony z II kwartału, liczy na dobre drugie półrocze

Wyniki Mieszka za drugi kwartał są, według przedstawicieli firmy, bardzo dobre. Spółka z optymizmem patrzy na drugie półrocze. Mimo kryzysu nie rezygnuje z inwestycji w rynek, licząc, że uda jej się zwiększyć udziały.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników drugiego kwartału. Kryzys na rynku jest widoczny, ale w segmentach, w których jesteśmy obecni, nie odczuwa się go" - powiedział PAP Marek Malinowski, członek zarządu, dyrektor handlowy firmy Mieszko.

"Staraliśmy się z wyprzedzeniem dopasować do kryzysu naszą ofertę, sposób działania czy aktywność marketingową. Jak widać, nasza strategia się sprawdza" - dodał.

Wśród podjętych przez spółkę kroków jest m.in. "rozsądne" wprowadzanie nowości produktowych oraz skupianie się na najbardziej perspektywicznych grupach produktów.

Mieszko liczy, że również drugie półrocze nie przyniesie rozczarowań. "Z optymizmem patrzymy na drugie półrocze. Spodziewamy się, że zrealizujemy nasze plany i wewnętrzne założenia" - powiedział Malinowski.

"Nie boimy się załamania rynku. Powinno być stabilnie. Być może w pewnych segmentach produktowych nastąpi wyhamowanie wzrostu, ale nie spodziewam się zasadniczego ograniczenia konsumpcji czy istotnych zagrożeń ze strony rynków eksportowych" - dodał.

Jego zdaniem obecna sytuacja w gospodarce doprowadzi do zaostrzonej konkurencji między firmami, co z kolei wyeliminuje z rynku słabsze podmioty.

W pierwszym kwartale tego roku zysk netto grupy wzrósł do 2,02 mln zł z 863 tys. zł rok wcześniej, zysk operacyjny do 3,39 mln zł z 2,48 mln zł, a przychody do 54,8 mln zł z 51,9 mln zł.

Spółka realizuje zaplanowane wcześniej inwestycje w park maszynowy, poprawę wydajności produkcyjnej i obniżenie kosztów. Nie zdradza jednak kwot. Jednocześnie firma cały czas inwestuje w rynek.

"Chcemy wykorzystać możliwości stojące przed firmą. Zamierzamy zwiększać naszą przewagę konkurencyjną. Liczymy, że inwestycje w rynek pomogą nam zwiększyć udziały rynkowe" - powiedział Malinowski.

Według najnowszych badań Nielsen za okres kwiecień-maj 2009, wartościowy udział Mieszko w segmencie pralin wynosił 6,3 proc. i był wyższy od udziałów notowanych w poprzednim okresie (luty-marzec) o 1,5 pp. Udział wartościowy Mieszko w segmencie cukierków w okresie kwiecień-maj wynosił 3,2 proc. i był na poziomie udziałów z okresu luty-marzec.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 761) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH