Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Milka zwiększyła udziały rynkowe do 18,6 proc.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-01-2013, 11:29

Milka, jedna z flagowych marek Kraft Foods Polska, w grudniu 2012 roku zwiększyła udziały rynkowe do 18,6 proc., z 17,6 proc. w listopadzie. Jak ocenia firma, powołując się na dane firmy Nielsen, oznacza to, że Milka drugi miesiąc z rzędu jest liderem na rynku tabliczek czekoladowych.

Druga marka czekoladowa należąca do Kraft Foods Polska - Alpen Gold - utrzymuje się na trzecim miejscu. Spółka powołuje się na dane Nielsena „Panel Handlu Detalicznego, Udziały Wartościowe w segmencie Tabliczek czekoladowych, Cała Polska", za okres: listopad 2012 oraz grudzień 2012.

Natomiast licząc średnio w okresie styczeń-grudzień 2012 roku, obie marki tabliczek w portfolio Kraft Foods, Milka oraz Alpen Gold, posiadają łącznie udziały wartościowe na poziomie 29 proc.

Kraft Foods nadal utrzymuje się na pozycji lidera rynku słodyczy czekoladowych, z udziałem średnim w okresie styczeń-grudzień na poziomie 15,8 proc. Rynek słodyczy czekoladowych zdefiniowany jest jako suma tabliczek, pralin, wafli i batonów w czekoladzie oraz draży czekoladowych.

Firma ocenia, że na objęcie prowadzenia w kategorii tabliczek czekoladowych przez Milkę wpłynęło zwiększone zainteresowanie kupujących tabliczkami o gramaturze 300g, których Milka jest prekursorem i liderem. Ich sprzedaż zwiększyła się w stosunku do ub. r. aż o 37 proc. (Nielsen, okres styczeń-grudzień 2012 wobec styczeń-grudzień 2011).

Obecnie do portfolio tabliczek 300g należy 7 smaków. A aż cztery z nich: toffee z orzechami, jogurtowa z chrupkami, triolada i nadziewana herbatnikami to propozycje dostępne tylko w tym formacie.

Przypomnijmy, że niedawno spółka Wedel zapewniała, iż po listopadzie nadal jest liderem rynku tabliczek czekoladowych. Różnica zdań wynika prawdopodobnie z tego, iż Wedel liczył średni udział w okresie od stycznia do listopada 2012 roku, natomiast Kraft Foods podaje aktualny stan na listopad, a obecnie także na grudzień 2012 roku.   

Przeczytaj także:

Kraft Foods: Milka jest liderem na rynku czekolad

Wedel: Jesteśmy liderem na rynku tabliczek czekoladowych

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH