Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mimo recesji dobre nastroje producentów szampana

  • Autor: TVN CNBC Biznes
  • Data: 25-12-2008, 13:52

Pomimo zanotowanego spowolnienia w branży, producenci bąbelkowanego trunku patrzą w przyszłość z optymizmem i wierzą, że nadchodzące lata przyniosą nie jeden powód do wystrzelenia korka Delphine Veissiere, autorka książki „Ochota na szampana 365 dni w roku" nie ma wątpliwości - wpływ kryzysu finansowego na spożycie szampana jest bezsporny. Wybuchła panika, podsycana przez wiadomości prorokujące skutki, jakie odczuje budżet każdej rodziny - informuje TVN CNBC Biznes.

Konsument nie wychodzi jeść poza domem, dużo służbowych obiadów zostało odwołanych, zalecenia dotyczące świątecznych prezentów zostały zmienione - podsumowuje Veissiere. Ale z drugiej strony, okres świąteczny jest dla producentów szampana szczególnie ważny. Ostatni kwartał roku to czas, kiedy "szampańska branża" notuje 40% swojej rocznej sprzedaży.

Może sie jednak zdarzyć, że konsumenci szampana, którzy zwykle nie doświadczają kryzysów, wzniosą mniej toastów.

2008 rok nie był łaskawy dla producentów szampana. W pierwszych dziesięciu miesiącach roku sprzedaż trunku spadła o blisko 5 procent, a dostawy na niektóre rynki stopniały aż o 10 procent.

Ekonomiści zapowiadają skurczenie się francuskiego PKB o 0,8% w czwartym kwartale tego roku, a o kolejnych 0,4% w pierwszym przyszłego roku. W najbliższym półroczu liczbę zlikwidowanych miejsc pracy oceniają oni na ponad 200 tysięcy. Claude Guéant, sekretarz generalny Pałacu Elizejskiego, oświadczył 19 grudnia, że "rząd spodziewa się trudnej sytuacji gospodarczej przez najbliższych 12 do 18 miesięcy".

Zatem rewolucyjny plan ożywienia gospodarczego, lansowany przez prezydenta Nicolasa Sarkozy'ego i rząd,może mieć problem z utrzymaniem status quo. Bo jak przyznał kilka dni temu już nawet Europejski Bank Centralny, z początkiem przyszłego roku praktycznie wszystkie kraje uprzemysłowione znajdą się w recesji i Francja nie będzie wyjątkiem. Francja, a więc i jej narodowy trunek.

O wyjątkowym ekonomicznie statusie szampana, może świadczyć fakt, że ziemia w Szampanii jest najdroższa na świecie. Trzeba zapłacić grubo ponad 1 mln euro za hektar dobrej gleby.

roducenci szampana zdają sobie sprawę z kryzysu, ale są dobrej myśli i podkreślają, że choć jeszcze długo nie uda się pewnie powtórzyć wyników z rekordowego 2007 roku, branża wyjdzie na prostą. - Straty, których doświadczamy teraz, na przykład na rynku amerykańskim, kompensujemy sobie większą ilością dostaw do takich krajów jak Rosja, Chiny, Brazylia czy Meksyk. Na szczęście mamy wiele rynków zbytu - cieszy się francuz Daniel Lorson, ze Związku Producentów Szampana.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.