Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Mokate o 20 proc. zwiększyło sprzedaż herbat w Polsce

- W 2009 roku wzrost sprzedaży naszych herbat przekroczył 20 proc. Ubiegły rok według ciągle jeszcze szacunkowych danych zakończymy na podobnym poziomie wzrostów – to obiektywnie rzecz ujmując najlepsze dowód na potencjał rynku – mówi Sylwia Mokrysz, członek zarządu Mokate SA. Spółka zwiększy też moce produkcyjne w swoich zakładach.

Mokate o 20 proc. zwiększyło sprzedaż herbat w Polsce

Cały rynek herbaty w Polsce jest wart 1,5 mld zł. Według publikowanych prognoz w 2011 roku powinien wzrosnąć w granicach 5 proc. Analitycy BGŻ prognozują nawet wzrost o 10 proc.

- Dla Mokate ciągle istnieją atrakcyjne, niezagospodarowane nisze rynkowe. Nisze te zamierzamy sukcesywnie penetrować poprzez wprowadzanie naszych produktów - zapewnia Sylwia Mokrysz.

Polacy lubią herbatę. Od wielu lat, zwłaszcza w grupie herbat czarnych należą do największych jej konsumentów w Europie. Z przeprowadzonych w 2009 roku badań TNS OBOP wynika, że 96 procent polskich konsumentów pija herbaty regularnie, a dla co trzeciego jest to ulubiony napój. Niemal 45 procent sprzedawanej w naszym kraju herbaty to herbata czarna (według raportu Nielsen Polska z 2009 r.). Równocześnie jej udział z roku na rok słabnie, najbardziej na korzyść naparów owocowych - aromatyzowanych lub z suszu owocowego. Udział tych produktów (herbaty owocowe i ich mieszanki) przekroczył już 20 procent. Znacznie więcej klientów wybiera także herbaty zielone, ziołowe i mieszanki funkcjonalne (ok. 15,5 procent).

- Herbaty smakowe i kolorowe kupuje około 30% konsumentów. Jeżeli dołożymy do tego dodatkowe kilka procent w związku z zakupami herbat ziołowych - to potencjał rynku jest olbrzymi - zauważa członek zarządu Mokate.

Kryzys dotknął również rynku herbaty i w efekcie możemy mówić o stabilizacji, zamiast dynamicznego wzrostu rynku. Trendy konsumenckie się jednak nie zmieniają. - Zainteresowanie herbatami kolorowymi i owocowymi (również w ich wariantach prozdrowotnych) będzie systematycznie rosnąc. Być może trochę to jeszcze potrwa, ale myślę, że z czasem nasz rynek upodobni się do czeskiego, węgierskiego czy niemieckiego - gdzie do herbat czarnych należy tylko około 25 proc. rynku. Ponieważ Mokate posiada swoje zakłady produkcyjne w wielu krajach mających tak właśnie sformatowane rynki, daje nam dodatkową wiedzę i możliwość sprawdzania różnych rozwiązań rynkowych - wyjaśnia przedstawicielka Mokate.

- Podjęliśmy decyzję, że herbaty smakowe, zarówno te klasyczne, jak i te wieloskładnikowe, także z udziałem herbat zielonych - będziemy rozwijać - podsumowuje Sylwia Mokrysz.

Grupa Mokate, jest jednym z największych producentów kawy rozpuszczalnej i, herbaty w Polsce, Czechach, na Słowacji oraz Węgrzech. W 2009 r. skonsolidowane przychody firmy wyniosły ok. 512 mln zł. W 2010 roku według wstępnych i szacunkowych danych Grupa odnotowała około 20-proc. wzrost przychodów. Od kilku lat, ponad połowa przychodów (55% w 2009 roku) generowane jest w eksporcie.

Po zakończeniu realizowanego programu rozbudowy na przestrzeni dwu najbliższych lat, 2011-2012, zdolności produkcyjne Grupy Mokate w Żorach i Ustroniu zwiększą się o około 25 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Sylwia Mokrysz RSS ALERT    /    Mokate RSS ALERT    /    herbata RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.176.100
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.