Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mokate: Sprzedaży kawy Lavazza wzrosła o ponad 40 proc. rdr

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-03-2013, 11:31
Mokate: Sprzedaży kawy Lavazza wzrosła o ponad 40 proc. rdr
Autoryzowanym dystrybutorem kawy Lavazza Mokate zostało w styczniu 2011 r. // fot. ultradope

Udziały kawy ziarnistej włoskiego producenta w polskim rynku systematycznie rosną odkąd partnerem firmy zostało Mokate. W ciągu ostatniego roku zwiększyły się do 14 proc. wartościowo oraz do 9 proc. wielkościowo. Rok do roku wartość sprzedaży kawy ziarnistej marki Lavazza wzrosła o ponad 40 proc.

Analitycy szacują, że w 2012 roku Polsce sprzedano łącznie około 82,5 tysiąca ton kawy za kwotę 3,5 mld zł. Ich zdaniem największy skok obserwowano w segmencie kaw premium.

- Naszym zdaniem, za sukcesem tych kaw i oczywiście przede wszystkim Lavazzy stoi silna marka, doskonała dystrybucja i znajomość rynku kawy, które w efekcie musiały przełożyć się na rynkowy sukces - podkreśla Teresa Mokrysz, twórczyni marki Mokate, i właścicielka firmy. - Jesteśmy zadowoleni z wyników, mamy też jednak pełną świadomością potencjału rynku i dalszych perspektyw rozwoju. Zatem przed nami kolejne wyzwania w różnych segmentach rynku zarówno dla kaw ziarnistych, jak i mielonych - dodaje Teresa Mokrysz.

Struktury sił sprzedaży grupy Mokate pokrywają obszar całego kraju, a ich logistycznym wsparciem jest bardzo liczna i nowoczesna flota, oraz doskonała lokalizacja magazynów dystrybucyjnych.

Analitycy szacują, że w 2012 roku Polsce sprzedano łącznie około 82,5 tysiąca ton kawy za kwotę 3,5 mld zł. Ich zdaniem największy skok obserwowano w segmencie kaw premium. O ile w poprzednich latach szacowano, że udział tych kaw w rynku ogółem waha się w granicach 10 - 15 proc., dziś szacuje się go już na blisko 20 proc.

- Niewątpliwie przyczynia się do tego bardzo dobra sytuacja na polskim rynku kawiarnianym, od przynajmniej dwóch lat rozwijającym się bardzo dynamicznie. Tam budujemy naszą pozycję i wizerunek marki Lavazza, jako kawy odpowiadającej najwyższym wymaganiom. Konsumenci w naszym kraju mają sentyment do włoskiej kuchni, włoskiego wina i oczywiście włoskiej kawy. Umiejętne wykorzystanie tych atutów otwiera wiele drzwi dla znakomitej Lavazzy - wyjaśnia Teresa Mokrysz.

Autoryzowanym dystrybutorem kawy Lavazza, firma z Ustronia została w styczniu 2011 roku. Grupę Mokate tworzy dziewięć firm w kraju i za granicą. Firmy dostarczają produkty na wszystkie kontynenty i zatrudniają prawie 2 tys. osób. W 2011 i 2012 roku udział eksportu kolejny rok z rzędu przekroczył połowę przychodów ze sprzedaży ogółem. Całkowita wartość sprzedaży to 0,7 mld zł.

Czytaj także: Polski rynek kawy ulega dynamicznym zmianom

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Katarzyna Kompa 14-04-2014, 18:36:
witam , wizerunek marki Lavazza, jako kawy odpowiadającej najwyższym wymaganiom - sprzedaz hurtowa kawy LAVAZZA prosto z Wloch - info rita12022003@hotmail.it
tel : +393494005657
zapraszam

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.