Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mokate: Sprzedaży kawy Lavazza wzrosła o ponad 40 proc. rdr

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-03-2013, 11:31
Mokate: Sprzedaży kawy Lavazza wzrosła o ponad 40 proc. rdr
Autoryzowanym dystrybutorem kawy Lavazza Mokate zostało w styczniu 2011 r. // fot. ultradope

Udziały kawy ziarnistej włoskiego producenta w polskim rynku systematycznie rosną odkąd partnerem firmy zostało Mokate. W ciągu ostatniego roku zwiększyły się do 14 proc. wartościowo oraz do 9 proc. wielkościowo. Rok do roku wartość sprzedaży kawy ziarnistej marki Lavazza wzrosła o ponad 40 proc.

Analitycy szacują, że w 2012 roku Polsce sprzedano łącznie około 82,5 tysiąca ton kawy za kwotę 3,5 mld zł. Ich zdaniem największy skok obserwowano w segmencie kaw premium.

- Naszym zdaniem, za sukcesem tych kaw i oczywiście przede wszystkim Lavazzy stoi silna marka, doskonała dystrybucja i znajomość rynku kawy, które w efekcie musiały przełożyć się na rynkowy sukces - podkreśla Teresa Mokrysz, twórczyni marki Mokate, i właścicielka firmy. - Jesteśmy zadowoleni z wyników, mamy też jednak pełną świadomością potencjału rynku i dalszych perspektyw rozwoju. Zatem przed nami kolejne wyzwania w różnych segmentach rynku zarówno dla kaw ziarnistych, jak i mielonych - dodaje Teresa Mokrysz.

Struktury sił sprzedaży grupy Mokate pokrywają obszar całego kraju, a ich logistycznym wsparciem jest bardzo liczna i nowoczesna flota, oraz doskonała lokalizacja magazynów dystrybucyjnych.

Analitycy szacują, że w 2012 roku Polsce sprzedano łącznie około 82,5 tysiąca ton kawy za kwotę 3,5 mld zł. Ich zdaniem największy skok obserwowano w segmencie kaw premium. O ile w poprzednich latach szacowano, że udział tych kaw w rynku ogółem waha się w granicach 10 - 15 proc., dziś szacuje się go już na blisko 20 proc.

- Niewątpliwie przyczynia się do tego bardzo dobra sytuacja na polskim rynku kawiarnianym, od przynajmniej dwóch lat rozwijającym się bardzo dynamicznie. Tam budujemy naszą pozycję i wizerunek marki Lavazza, jako kawy odpowiadającej najwyższym wymaganiom. Konsumenci w naszym kraju mają sentyment do włoskiej kuchni, włoskiego wina i oczywiście włoskiej kawy. Umiejętne wykorzystanie tych atutów otwiera wiele drzwi dla znakomitej Lavazzy - wyjaśnia Teresa Mokrysz.

Autoryzowanym dystrybutorem kawy Lavazza, firma z Ustronia została w styczniu 2011 roku. Grupę Mokate tworzy dziewięć firm w kraju i za granicą. Firmy dostarczają produkty na wszystkie kontynenty i zatrudniają prawie 2 tys. osób. W 2011 i 2012 roku udział eksportu kolejny rok z rzędu przekroczył połowę przychodów ze sprzedaży ogółem. Całkowita wartość sprzedaży to 0,7 mld zł.

Czytaj także: Polski rynek kawy ulega dynamicznym zmianom

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Katarzyna Kompa 14-04-2014, 18:36:
witam , wizerunek marki Lavazza, jako kawy odpowiadającej najwyższym wymaganiom - sprzedaz hurtowa kawy LAVAZZA prosto z Wloch - info rita12022003@hotmail.it
tel : +393494005657
zapraszam

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 408) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH