REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Mokate zwiększa sprzedaż Lavazzy o 45 proc.

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-06-2012, 08:51
Mokate zwiększa sprzedaż Lavazzy o 45 proc.
Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate

W segmencie kaw ziarnistych premium, sprzedaż Lavazzy bije kolejne rekordy. Według najnowszych danych za okres badawczy styczeń/luty 2012 - Mokate zwiększyło sprzedaż tej kawy zarówno wartościowo jak i ilościowo porównując rok do roku o 45 proc.

REKLAMA

- Ten wynik to zasługa zarówno silnej marki, znajomości rynku i jego potrzeb oraz doskonale działającej sieci dystrybucyjnej. Z naszych atutów potrafimy stworzyć miks, który przekłada się na rynkowy sukces - podkreśla Sylwia Mokrysz, z zarządu Mokate.

Autoryzowanym dystrybutorem kawy Lavazza, firma z Ustronia została w styczniu 2011 roku. Już pod koniec roku udział włoskiej marki - dystrybuowanej przez Mokate - w tej kategorii osiągną, blisko 13,5 proc., co daje 2 miejsce w ujęciu wartościowym w kategorii kaw ziarnistych.

- To nie koniec możliwości. Na rynku jest jeszcze sporo miejsca dla Lavazzy, systematycznie chcemy wchodzić w nowe obszary z już znanymi oraz nowymi, innowacyjnymi produktami. Nieustannie analizujemy trendy rynkowe i oczekiwania konsumentów. Definiujemy je i zagospodarowujemy - zapewnia Sylwia Mokrysz

Analitycy szacują, że w 2011 roku wartość rynku kawy w Polsce wyniosła. około 3,15 mld zł, przy sprzedaży blisko 80,5 tysiąca ton. Udział kaw premium w sprzedaży kawy według różnych źródeł waha się od 10 do 15 proc. Rynek kaw premium rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Wysoka sprzedaż ciśnieniowych ekspresów do kawy znajduje swoje odbicie w popycie na kawę ziarnistą premium. Ale zyskuje też kawa mielona z tej samej półki. Każdy procent udziału ma wartość kilkudziesięciu milionów złotych.

- Chcemy nie tylko dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia rynkowego i preferencji konsumenckich. Wyprzedzamy je, a nawet inicjujemy. Współpraca z Włochami to jeden z elementów naszej strategii - podsumowuje Teresa Mokrysz, współwłaścicielka grupy Mokate.

Rok 2011 grupa Mokate zakończyła, jako lider rynku kaw ziarnistych, wice lider na rynku czekolad do picia i miksów kawowych. Mokate Cappuccino od 20 lat pozostaje absolutnym liderem w tej kategorii. Podobnie na rynku herbat, gdzie z sięgającymi łącznie 20 proc. udziałami w rynku herbat, jest jednym z jego liderów. Z silną pozycją na rynku herbat popularnych i systematycznie rozbudowywaną pozycją na rynku herbat Premium. Na eksport trafiło ponad 63 proc. sprzedaży ogółem, która przekroczyła w 2011 roku 600 milionów złotych.

Po zakończeniu realizowanego programu rozbudowy, zdolności produkcyjne zakładów w Żorach i Ustroniu zwiększą się o około 25 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH