Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mokate zwiększa sprzedaż Lavazzy o 45 proc.

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-06-2012, 08:51
Mokate zwiększa sprzedaż Lavazzy o 45 proc.
Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate

W segmencie kaw ziarnistych premium, sprzedaż Lavazzy bije kolejne rekordy. Według najnowszych danych za okres badawczy styczeń/luty 2012 - Mokate zwiększyło sprzedaż tej kawy zarówno wartościowo jak i ilościowo porównując rok do roku o 45 proc.

- Ten wynik to zasługa zarówno silnej marki, znajomości rynku i jego potrzeb oraz doskonale działającej sieci dystrybucyjnej. Z naszych atutów potrafimy stworzyć miks, który przekłada się na rynkowy sukces - podkreśla Sylwia Mokrysz, z zarządu Mokate.

Autoryzowanym dystrybutorem kawy Lavazza, firma z Ustronia została w styczniu 2011 roku. Już pod koniec roku udział włoskiej marki - dystrybuowanej przez Mokate - w tej kategorii osiągną, blisko 13,5 proc., co daje 2 miejsce w ujęciu wartościowym w kategorii kaw ziarnistych.

- To nie koniec możliwości. Na rynku jest jeszcze sporo miejsca dla Lavazzy, systematycznie chcemy wchodzić w nowe obszary z już znanymi oraz nowymi, innowacyjnymi produktami. Nieustannie analizujemy trendy rynkowe i oczekiwania konsumentów. Definiujemy je i zagospodarowujemy - zapewnia Sylwia Mokrysz

Analitycy szacują, że w 2011 roku wartość rynku kawy w Polsce wyniosła. około 3,15 mld zł, przy sprzedaży blisko 80,5 tysiąca ton. Udział kaw premium w sprzedaży kawy według różnych źródeł waha się od 10 do 15 proc. Rynek kaw premium rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Wysoka sprzedaż ciśnieniowych ekspresów do kawy znajduje swoje odbicie w popycie na kawę ziarnistą premium. Ale zyskuje też kawa mielona z tej samej półki. Każdy procent udziału ma wartość kilkudziesięciu milionów złotych.

- Chcemy nie tylko dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia rynkowego i preferencji konsumenckich. Wyprzedzamy je, a nawet inicjujemy. Współpraca z Włochami to jeden z elementów naszej strategii - podsumowuje Teresa Mokrysz, współwłaścicielka grupy Mokate.

Rok 2011 grupa Mokate zakończyła, jako lider rynku kaw ziarnistych, wice lider na rynku czekolad do picia i miksów kawowych. Mokate Cappuccino od 20 lat pozostaje absolutnym liderem w tej kategorii. Podobnie na rynku herbat, gdzie z sięgającymi łącznie 20 proc. udziałami w rynku herbat, jest jednym z jego liderów. Z silną pozycją na rynku herbat popularnych i systematycznie rozbudowywaną pozycją na rynku herbat Premium. Na eksport trafiło ponad 63 proc. sprzedaży ogółem, która przekroczyła w 2011 roku 600 milionów złotych.

Po zakończeniu realizowanego programu rozbudowy, zdolności produkcyjne zakładów w Żorach i Ustroniu zwiększą się o około 25 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH