REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Na bazie 20 firm konfekcjonujących herbatę powstaną 1-2 silne grupy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-03-2013, 15:03
Na bazie 20 firm konfekcjonujących herbatę powstaną 1-2 silne grupy
Teresa Mokrysz, twórczyni marki Mokate i właścicielka firmy

W ciągu ostatnich 12 miesięcy polskie sklepy sprzedały około 21 tys. ton herbaty nierozpuszczalnej o wartości ok. 1,25 mld zł. Mokate z udziałami 11 proc. umocniło pozycję wicelidera kategorii. Jest jednocześnie jedyną firmą wśród 6 największych producentów, która zanotowała wzrost sprzedaży.

REKLAMA

W porównaniu z 2011 rokiem sprzedaż herbat wzrosła o 1,6 proc. Mokate z udziałami 11 proc. umocniło swoją pozycję, jako wicelider kategorii, pozostając jednocześnie jedyną firmą w gronie 6 największych producentów, która według najnowszych danych pochodzących z badań rynkowych prowadzonych przez Nielsena zanotowała wzrost sprzedaży.

Jak podaje firma Mokate, do tak dobrych wyników przyczyniła się jej rozbudowana i skuteczna dystrybucja. Herbaty produkowane w zakładach należących do Mokate są obecne w ponad 90 proc. tradycyjnych sklepów spożywczych.

- Nie bez znaczenia jest również atrakcyjna cena i wysoka jakość - podkreśla Teresa Mokrysz, twórczyni marki Mokate i właścicielka firmy. - Jestem przekonana, że rynek herbaty długo jeszcze pozostanie atrakcyjny. Będziemy nadal się rozwijać w tym obszarze, wierząc, że kluczem do przyszłości jest konsekwencja oraz umiejętne wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań - dodaje.

Rynek herbaty charakteryzuje między innymi silne rozdrobnienie producentów. To z kolei stwarza możliwość podjęcia interesujących działań konsolidacyjnych. Część ekspertów uważa, że wkrótce na bazie około 20 konfekcjonujących herbatę firm powstanie jedna, może dwie silne grupy, które będą się liczyć na krajowym rynku. - Nie ograniczymy się do obserwowania zmian. Będziemy w nich uczestniczyć. Mamy już w tej mierze spore doświadczenie - zapewnia Teresa Mokrysz.

W kategorii herbat liściastych z udziałami ponad 11,6 proc. (wyniki za okres X/XI.2012) LOYD jest liderem. Dwaj główni rywale mają odpowiednio: 9,5 i 8 proc. udziału w tym rynku. Mokate zwiększa swoje udziały przede wszystkim w herbatach Earl Grey (19,66 proc. rynku), oraz Yunnan (23 proc.).

Pomimo faktu, że zdecydowana większość konsumentów preferuje wygodne herbatki ekspresowe, Mokate konsekwentnie rozbudowuje ofertę herbat liściastych. Dla nich właśnie w ofercie firmy znalazła się cała gama różnorodnych produktów o najwyższej, jakości, a wśród nich tak cenione smaki, jak Yunnan, Madras, Earl Grey, Ceylon czy Assam. - Wyniki sprzedaży są jednoznaczne. Koneserów tradycyjnie zaparzanej herbaty wcale nie ubywa. Dlatego warto rozwijać ten fragment herbacianego rynku - podsumowuje Sylwia Mokrysz, członek zarządu Mokate.

Z danych TGI MillwardBrown SMG/KRC za okres od lipca 2010 do czerwca 2011 roku wynika, że fakt spożywania herbaty sypkiej potwierdza 29,9 proc. ankietowanych Polaków. 34,76 proc. z nich pije ją kilka razy w tygodniu lub rzadziej, 28,71 proc. - 2-3 razy dziennie, 27,94 proc. raz dziennie. 4 razy dziennie lub częściej herbatę sypką pije 8,59 proc. spożywających herbatę respondentów.

Systematycznie od kilku lat rośnie udział herbat w eksporcie Mokate. Dynamika wzrostu sprzedaży utrzymuje się na poziomie 13 proc. r/r. Głównym rynkiem zbytu dla eksportowanej z Mokate - herbaty pozostaje niezmiennie Europa a w niej takie kraje jak Czechy, Słowacja i Węgry. Począwszy od 2009 widoczny jest wzrost sprzedaży do USA i Kanady (wzrost o 200 proc. w stosunku do roku 2009) oraz Azji (w 2012 wzrost o 17 proc. w stosunku do roku 2011).

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • sól drogowa a la wielicka 21-03-2013, 14:15:
I TA 1-2 FIRMY BĘDĄ PAKOWAĆ ZMIOTKI WMAWIAJĄC LUDOWI TELEWIZYJNEMU NADZWYCZAJNOŚĆ WYSELEKCJONOWANYCH SUROWCÓW NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI.
  • Jerzy Dąbczak 19-03-2013, 15:41:
Loyd - opakowania O.K. lecz tym co piją herbatę wsad nie przypadnie do gustu....

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 017) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH