Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Na konflikcie wokół Tigera zyskają konkurenci

  • Autor: portalspozywczy.pl / Rzeczpospolita
  • Data: 31-01-2011, 06:58
Na konflikcie wokół Tigera zyskają konkurenci
Na zamieszaniu wokół marki Tiger najwięcej może zyskać Red-Bull - uważają eksperci.

Niejasny status prawny i zamieszanie w dystrybucji nie sprzyjają najpopularniejszemu energetykowi w Polsce - marce Tiger. Biorąc pod uwagę coraz wolniejsze tempo wzrostu kategorii w Polsce, szansę zwiększenia udziałów kosztem Tigera będą chciały wykorzystać inne brandy w naszym kraju. Najwięcej może zyskać Red-Bull - mówi cytowany w "Rzeczpospolitej" Adam Bogacz, prezes AKB Consulting.

Rynek energetyków w Polsce wart  jest 700 mln zł. Rośnie coraz wolniej: już nie o kilkadziesiąt procent rocznie, jak to było do 2009 r., ale - jak twierdzą firmy - o kilka proc. Według firmy badawczej Euromonitor International, w tym roku spożycie napojów energetyzujących będzie nawet spadać: skurczy się o 2 proc.  - podała "Rz".

Tymczasem wokół czołowej marki w kraju - Tiger, trwa konflikt. Produkt produkują obecnie dwie firmy: FoodCare i Grupa Maspex Wadowice, przy czym sądy blokują co i rusz sprzedaż i produkcję jednego bądź obu konkurentów. Obecnie trwają procesy, w których sędziowie mają ustalić, kto ma prawo do marki (Dariusz Michalczewski czy Tiger) oraz czy Maspex nie dokonał czynu nieuczciwej konkurencji produkując wyrób zbliżony wyglądem do wcześniejszego produktu z Zabierzowa.

Ta sytuacja na pewno nie sprzyja rozwojowi ani umacnianiu pozycji marki w Polsce, która z niemal 37-proc. udziałem wartościowym była i nadal jest liderem rynku. Jak podkreślają eksperci, z którymi rozmawiał portalspozywczy.pl oraz cytowany w dzienniku Adam Bogacz, najwięcej na konflikcie może zyskać główny konkurent marki - Red Bull, którego udziały w rynku szacowane były na 25 proc. Także inni producenci, jak Coca-Cola z napojem Burn, mogą zwiększać zaangażowanie w rynek. Już w ub.r. Burn poprawił sprzedaż o 60 proc. zyskując 8 proc. rynku - czytamy w "Rz", która dodaje, że o 120 proc. urosła sprzedaż napoju Green-Up, produkowanego przez Herbapol.

Konkurencja z roku na rok się powiększa, mamy już w Polsce m.in. czołowy energetyk PepsiCo - Adrenaline Mountain Dew. W branży mówi się również, że wkrótce do naszego kraju może zostać wprowadzony najpopularniejszy napój energetyzujący w USA - Monster. W ub.r. energetyk pojawił się m.in. na Słowacji, w Czechach i Niemczech. Jak się dowiedzieliśmy marka jest zainteresowana ekspansją w naszym kraju, dwukrotnie przymierzała się do wejścia nasz rynek. Za pierwszym razem na drodze stanął kontrakt z bottlerem Coca-Cola Enerprices, który stał się priorytetowy (a dotyczył dystrybucji w Zachodniej Europie).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (35)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ryszard Peja 04-02-2011, 10:29:
Ej, piłem wczoraj tego Tigera Black, co go tak tutaj chwalicie, i powiem tak: wkurzyłem się strasznie, bo przepłaciłem (ponad 3 zł za puszkę). Po pierwsze, przy otwieraniu syknął słabo, tak jakby mu się nie chciało, w ogóle mało miał CO2 (może rozgazowany?) . Smak przeciętny, tak samo smakuje Space Rocket, co go FoodCare o połowę taniej sprzedaje, albo Carrefour Energy Drink. Żadnej energii na języku nie czułem, ale mniejsza z tym - najgorsze było to, że zamiast pobudzenia jeszcze bardziej chciało mi się spać. Tiger Black do RedBulla czy nawet Burna nie ma co startować. Do smakosza Tigera Black: ściemniaczu, oddaj mi moje pieniądze!!
  • Markez111 04-02-2011, 10:26:
Tak jak Coca-Cola świetnie sprawdza się jako odrdzewiacz i środek usuwający nicienie z mięsa, tak energetyki FoodCare to dobra metoda na skuteczne umycie sedesu. Sprawdźcie sami - polecam Space Rocket (to jest to samo, co Tiger, tyle że tańsze, w przypadku Tigera 50% ceny to opłata za markę) - ładnie pieni się pod szczotką, usuwa zacieki, jedyna wada to zapach - cuchnie zgniłą landrynką. Ale cenowo jest mocno konkurencyjny - ja kupuję energetyki FoodCare i oszczędzam na Domestosie.
  • DJ Decks 04-02-2011, 10:07:
Dlaczego FoodCare tak podniosl cene na swojego Blacka?

Zobacz wszystkie komentarze (35)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 761) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH