Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Na konflikcie wokół Tigera zyskają konkurenci

Niejasny status prawny i zamieszanie w dystrybucji nie sprzyjają najpopularniejszemu energetykowi w Polsce - marce Tiger. Biorąc pod uwagę coraz wolniejsze tempo wzrostu kategorii w Polsce, szansę zwiększenia udziałów kosztem Tigera będą chciały wykorzystać inne brandy w naszym kraju. Najwięcej może zyskać Red-Bull - mówi cytowany w "Rzeczpospolitej" Adam Bogacz, prezes AKB Consulting.

Na konflikcie wokół Tigera zyskają konkurenci
Na zamieszaniu wokół marki Tiger najwięcej może zyskać Red-Bull - uważają eksperci.

Rynek energetyków w Polsce wart  jest 700 mln zł. Rośnie coraz wolniej: już nie o kilkadziesiąt procent rocznie, jak to było do 2009 r., ale - jak twierdzą firmy - o kilka proc. Według firmy badawczej Euromonitor International, w tym roku spożycie napojów energetyzujących będzie nawet spadać: skurczy się o 2 proc.  - podała "Rz".

Tymczasem wokół czołowej marki w kraju - Tiger, trwa konflikt. Produkt produkują obecnie dwie firmy: FoodCare i Grupa Maspex Wadowice, przy czym sądy blokują co i rusz sprzedaż i produkcję jednego bądź obu konkurentów. Obecnie trwają procesy, w których sędziowie mają ustalić, kto ma prawo do marki (Dariusz Michalczewski czy Tiger) oraz czy Maspex nie dokonał czynu nieuczciwej konkurencji produkując wyrób zbliżony wyglądem do wcześniejszego produktu z Zabierzowa.

Ta sytuacja na pewno nie sprzyja rozwojowi ani umacnianiu pozycji marki w Polsce, która z niemal 37-proc. udziałem wartościowym była i nadal jest liderem rynku. Jak podkreślają eksperci, z którymi rozmawiał portalspozywczy.pl oraz cytowany w dzienniku Adam Bogacz, najwięcej na konflikcie może zyskać główny konkurent marki - Red Bull, którego udziały w rynku szacowane były na 25 proc. Także inni producenci, jak Coca-Cola z napojem Burn, mogą zwiększać zaangażowanie w rynek. Już w ub.r. Burn poprawił sprzedaż o 60 proc. zyskując 8 proc. rynku - czytamy w "Rz", która dodaje, że o 120 proc. urosła sprzedaż napoju Green-Up, produkowanego przez Herbapol.

Konkurencja z roku na rok się powiększa, mamy już w Polsce m.in. czołowy energetyk PepsiCo - Adrenaline Mountain Dew. W branży mówi się również, że wkrótce do naszego kraju może zostać wprowadzony najpopularniejszy napój energetyzujący w USA - Monster. W ub.r. energetyk pojawił się m.in. na Słowacji, w Czechach i Niemczech. Jak się dowiedzieliśmy marka jest zainteresowana ekspansją w naszym kraju, dwukrotnie przymierzała się do wejścia nasz rynek. Za pierwszym razem na drodze stanął kontrakt z bottlerem Coca-Cola Enerprices, który stał się priorytetowy (a dotyczył dystrybucji w Zachodniej Europie).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Adam Bogacz RSS ALERT    /    FoodCare RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT    /    Monster Energy RSS ALERT    /    Herbapol Lublin RSS ALERT    /    Coca-Cola Hellenic RSS ALERT    /    PepsiCo RSS ALERT    /    Burn RSS ALERT    /    Green-Up RSS ALERT    /    energetyki RSS ALERT    /    napoje energetyzujące RSS ALERT    /    konflikt wokół Tigera RSS ALERT

KOMENTARZE (35)

  • wszystkiemu winny Maspex 2011-01-31 08:00:14
    Moderator: Zgodnie z zasadami Forum komentarz został usunięty
  • olo łowca oszołomów językowych 2011-01-31 09:18:28
    Co to są/jest brandy? Alkohol jakiś? Nie da się napisać tego w języku polskim? MARKA !!!
  • konsument 2011-01-31 09:33:51
    Oho, od razu widać aktywność pracowników Foodcare na forum!
  • znawca 2011-01-31 18:12:08
    Ja powiem tak. Foodcare pewnie przegra sprawę i nie będzie mógł produkować tiger-a, wiec nie bedzie go na rynku. Natomiast Tiger od Maspexu jest niedobry. Tiger juz nigdy nie bedzie Tiger-em
  • Foodcare wygra!! 2011-01-31 18:27:00
    Zgodnie z prawem wyłączność na używanie znaku towarowego uzyskuje ten, kto pierwszy zgłosi go do rejestracji. W rejestrze Urzędu Patentowego sprawa wygląda jasno i klarownie: - znak słowno-graficzny \"ENERGY DRINK Tiger\" jako pierwsza zarejestrowała firma FoodCare (wniosek złożono w 2004 roku, decyzję Urząd wydał w roku 2006). - Dariusz Michalczewski wniosek o rejestrację znaku słowno-graficznego \"Tiger\" złożył w 2005 roku, decyzję (pozytywną) uzyskał w roku 2007. Patent na ten znak obejmuje wiele różnych branż, m.in. produkcję napojów. Nie zmienia to jednak faktu, że pierwszy był FoodCare. Michalczewski prawdopodobnie doskonale zdaje sobie sprawę, że w sądzie MUSI przegrać, a całe zamieszanie rozpętał - jak mi się zdaje - tylko po to, żeby zaszkodzić marce należącej do FoodCare.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.190.216
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.