Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Na whisky można było zarobić średnio 12 proc. Ale rekord to podwojenie wartości

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 18-01-2013, 11:51
Na whisky można było zarobić średnio 12 proc. Ale rekord to podwojenie wartości
Zainteresowanie whisky ze strony konsumentów, kolekcjonerów oraz inwestorów wciąż rośnie

Jedna z butelek whisky Ardbeg, według portalu World Whisky Index, zarobiła w 2011 roku 113 proc. Średnioroczna stopa zwrotu z inwestycji w whisky, liczona na podstawie bazy transakcji WWI, to 12 proc., jednak nie brakuje trunków, które w zeszłym roku zarobiły po kilkadziesiąt procent.

- Liczba butelek sprzedanych w zeszłym roku wzrosła o 102 proc. w porównaniu do 2011. Jednak na poprawę tego wyniku nie będziemy musieli długo czekać - powiedział Michel Kappen, General Manager z World Whisky Index (WWI), jednej z największych platform obrotu whisky na świecie z siedzibą w Holandii.

W zestawieniu 50 najszybciej drożejących whisky na WWI w 2012 r. panuje spora różnorodność, ale najczęściej występują w nim butelki Ardbega. Jedna z nich znajduje się również na pierwszym miejscu całego rankingu, ze stopą zwrotu wysokości 113 proc. Dobrze radziły sobie również butelki Macallana, które można spotkać na drugim (83 proc.) i trzecim miejscu (81 proc.) zestawienia. - Macallan i Ardbeg wciąż wyróżniają się na indeksie, ale Port Ellen, Bowmore oraz Rosebank znajdują się tuż za nimi. Również część młodych whisky radzi sobie zadziwiająco dobrze - powiedział Michel Kappen.

Według prognoz WWI, obrót na platformie transakcyjnej w tym roku powinien wzrosnąć. Fakt ten nie powinien dziwić, skoro zainteresowanie whisky ze strony konsumentów, kolekcjonerów oraz inwestorów wciąż rośnie. Według danych Scotch Whisky Association, sprzedaż szkockich trunków bije kolejne rekordy, a przemysł gorzelniczy jest obecnie jednym z czołowych eksporterów na Wyspach Brytyjskich. Tylko w ciągu zeszłego roku odpowiadał za wygenerowanie 4,2 miliardów funtów tzw. wartości dodanej brutto.

- Wzrost cen whisky przekłada się na większe zainteresowanie tym trunkiem ze strony inwestorów również w Polsce. Oprócz zysku, na wzrost zainteresowania whisky jako formą inwestycji ma wpływ również to, że zysk z inwestycji w whisky zarówno w Polsce, jak i wielu innych krajach jest nieopodatkowany. Obecnie Polacy zainwestowali już 14 mln zł w 15 tys. butelek - mówi Paweł Morozowicz, Zarządzający Inwestycjami w Alkohole w Wealth Solutions.

- Najczęściej kupowane są w tym celu stare szkockie whisky single malt, szczególnie te wypuszczone w limitowanych edycjach. Oprócz nich inwestycyjnie liczą się również rzadkie butelki starej whisky japońskiej - dodaje Paweł Morozowicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.