Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nadchodzi era mrożonych herbat RTD

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-10-2012, 10:26
Nadchodzi era mrożonych herbat RTD
Fot. SIG Combibloc

- Po sukcesie "coffee-to-go", nadszedł czas na nowoczesne napoje herbaciane - podawane schłodzone, w formie koktajli - mówi Norman Gierow, kierownik ds. rynku globalnego w SIG Combibloc, dostawcy systemów opakowań kartonowych i urządzeń napełniających do napojów i żywności. Nowy trend zauważyli już producenci napojów, którzy liczą na większą sprzedaż herbat mrożonych RTD.

- Nawet wielcy producenci produktów premium zaczynają prezentować herbatę mrożoną jako całkiem nowy produkt. Chodzi przede wszystkim o naturalność - twierdzi kierownik ds. rynku globalnego w SIG Combibloc. Gierow jest zdania, że w sektorze herbat mrożonych RTD ma ogromny potencjał, aby zrewitalizować rynek.

Rynek gotowych do spożycia herbat notuje wzrost od wielu lat, w szczególności w Azji. W roku 2011 na całym świecie wypito około 29,5 miliarda litrów niegazowanych gotowych do spożycia herbat. Ich sprzedaż jest szczególnie wysoka w krajach, w których picie herbaty jest głęboko zakorzenioną częścią tradycyjnej kultury. Wraz z Azją, Ameryka Północna niedawno stała się znaczącym motorem wzrostu w sektorze gotowych do spożycia herbat. Eksperci oczekują, że poważny wzrost w tym sektorze będzie nadal trwał. Globalny roczny wskaźnik wzrostu za lata 2011-2015 prognozowany jest na około 8,7 procenta.

W zależności od upodobań konsumentów każdy gatunek herbaty można podawać schłodzony. Rzut oka na "menu koktajlowe" modnych nowych herbaciarni, które obecnie wyrastają na przykład w Ameryce Północnej, pokazuje różnorodność kreacji, takich jak biała herbata z owocem acai i gazowaną lemoniadą, kwiat hibiskusa z wiśnią i słodką wanilią, herbata zielona z imbirem i wanilią i cała masa innych niezwykłych mieszanek. - W przyszłości zamierzamy znaleźć równie wysokiej jakości napary - orzeźwiające, energetyzujące i sporządzone z czystych naturalnych składników - także wśród herbat gotowych do spożycia - mówi Norman Gierow. Ten trend już się pojawia.

Dobrym przykładem takich herbat jest marka Favorit - są to gotowe do spożycia herbaty mrożone premium, produkowane przez szwajcarską firmę Bischofszell Food Ltd. Do ich produkcji nie używa się granulatu herbaty - tylko prawdziwych świeżo zaparzonych herbat: czarnych, zielonych i ziołowych. Czyste napary herbaty są wzbogacone sokiem owocowym. Norman Gierow widzi ten asortyment produktów jako prekursora nowej generacji herbat mrożonych, które są wyjątkowo autentyczne i mogą być atrakcyjne dla konsumentów preferujących zdrową żywność. Produkty te są sprzedawane w Europie, USA, Kanadzie, Australii i Meksyku.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.