Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nadchodzi rewolucja - żywność doda energii, napoje energetyzujące - zdrowia

  • Autor: portalspozywczy.pl we współpracy z Adamem Bogaczem
  • Data: 19-09-2008, 13:24
Nadchodzi rewolucja - żywność doda energii, napoje energetyzujące - zdrowia

Producenci żywności postanowili wykorzystać stale rosnącą popularność i sprzedaż napojów energetyzujących na świecie. - Niektórzy zaczęli "doenergentyzować" swoje wyroby. W USA pojawiły się już różne artykuły zawierające stymulanty występujące w napojach energetyzujących, zwłaszcza kofeinę - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Adam Bogacz, dyrektor na Centralną i Wschodnią Europę w firmie Zenith International i właściciel agencji doradczej AKB Consulting.

Jako przykład ekspert podaje, m.in. firmę Mars, która wprowadziła batony Snickers Charged z 60 mg kofeiny, tauryną i witaminą B. Na rynku są także snaki Energy Go Bites firmy Engobi zawierające 70 proc. więcej energii w porównaniu z typowymi napojami energetyzującymi. Pojawiły się także przekąski NRG Phoenix Fury Potato Chips firmy Golden Flake Snack Foods zawierające kofeinę w ilości odpowiadającej 3,5 filiżankom kawy, czy pączki z kofeiną firmy Encaf Products.

Z kolei producenci napojów energetyzujących postanowili skorzystać z coraz większego zainteresowania produktami z grupy health & wellnes oddziaływującymi korzystnie na zdrowie człowieka. - Na rynku napojów energetyzujących, np. w USA obserwujemy coraz większe nasycenie i konkurencję, dlatego niektórzy producenci szukają swojej niszy we wprowadzaniu napojów o "zdrowej energii". W składzie takich produktów pojawiają się elementy o cechach prozdrowtnych, np.silne przeciwutleniacze (np. sok z acai, żeń-szeń, goji) - mówi Adam Bogacz.

Wśród tego typów napojów na popularności w USA zyskują takie drinki, jak Amazon Energy (zdrowa energia z Amazonii) czy Steven Seagal's Lightning Bolt (zdrowa energia z Tybetu). Zainteresowaniem cieszą się polifenole z kakao, jak w przypadku napoju energetyzującego z czekolady o nazwie Mozart Energy. - Nie jest to jednakże, jak twierdzi jeden z portali, zjawisko powszechne, a jednie początek pewnej niszy i nie można tych napojów określać jako produkty wellness - wyjaśnia ekspert z Zenith International.

Według danych Zenith International, sprzedaż napojów energetyzujących w świecie zwiększyła się w latach 2001 -  2007 aż o 128 proc. z poziomu 1,73 mld l do 3,95 mld l. Regionem przodującym w spożyciu napojów energetyzujących jest obszar Azji Pacyfiku, który ma 50 proc. udziału w światowym rynku. Następna w kolejności jest Ameryka Północna z 21-proc. udziałem i Europa Zachodnia z 14 proc. udziału.

W 2007 r. Stany Zjednoczone, gdzie obserwujemy fenomenalny wzrost rynku napojów energetyzujących, prześcignęły Tajlandię na pozycji światowego lidera w konsumpcji napojów energetyzujących. W latach 2001 - 2007 sprzedaż napojów energetyzujących w USA zwiększyła się z 0,12 mld litrów do 1,37 mld litrów. Jak wynika z danych Zenith International, na rynku amerykańskim Red Bull prezentuje największą wartość sprzedaży, ale w układzie ilościowym na pozycji lidera uplasował się Monster Energy firmy Hansen Natural z oryginalnym nie "red bullowym smakiem" z sukralozą i żęń szeniem w składzie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Twoja morda 19-09-2008, 14:47:
Osobiście nie widzę na polskim rynku przyszłości dla podobnych produktów, jak sam autor zaznaczył są to produkty niszowe, wysokiej jakości i myślę, że polskiego konsumenta po prostu nie będzie na nie stać.
Natomiast zauważam, lawinowo narastające zainteresowanie nowymi dodatkami do żywności takimi jak np.sukraloza, co na pewno znacznie podniesie jakość polskich produktów.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH