Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Napoje Hellena zwiększyły udział w kanale tradycyjnym do 9,3 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 19-12-2012, 11:42
Napoje Hellena zwiększyły udział w kanale tradycyjnym do 9,3 proc.

Marka Hellena, należąca do Jutrzenki Colian, podała dobre wyniki w kategorii napojów niegazowanych. Wraz ze wzrostem udziałów do poziomu 9,3 proc. w kanale tradycyjnym w ujęciu wartościowym w tym segmencie, marka umacnia się na trzeciej pozycji (MAT AS 2012). Jako producent napojów niegazowanych (niededykowanych bezpośrednio dzieciom), zajmuje drugie miejsce.

Ostatnie miesiące przyniosły Hellenie obiecujące wyniki w kategorii napojów niegazowanych. W ujęciu wartościowym w segmencie napojów w PET ugruntowuje się na trzecim miejscu (Total Poland, MAT AS 2012). Także w kanale tradycyjnym w ujęciu wartościowym w tym segmencie marka zajmuje trzecią pozycję, zwiększając udziały do poziomu 9,3 proc. (MAT AS 2012). W tym kanale, w ujęciu wolumenowym Hellena w ostatnim roku zanotowała udziały wolumenowe na poziomie 14,3 proc. i zajmuje drugie miejsce.

Ciekawym zjawiskiem na rynku jest obecna sytuacja marek własnych. Pomimo silnej pozycji w ujęciu wolumenowym, tracą udziały, podczas gdy znacznie zyskują produkty brandowe, m.in. Hellena. Świadczy to o tym, że konsument, wybierając napoje niegazowane kieruje się przede wszystkim jakością i nie szuka kompromisów.

W 2012 roku w porównaniu do roku poprzedniego, cała kategoria napojów niegazowanych w PET w ujęciu długookresowym spadła nieznacznie w ujęciu wolumenowym, zaś wzrosła wartościowo o 7,8 proc. Wysoka sezonowość obserwowana jest w okresie letnim.

Sukcesy rynkowe napojów niegazowanych marki Hellena mogą być efektem m.in. wdrożenia aseptycznej linii produkcyjnej, dzięki której ulepszono receptury produktów oraz zmieniono ich opakowania.

Hellena posiada najszerszą ofertę na rynku napojów niegazowanych. Jej portfolio obejmuje następujące smaki: gruszka, grejpfrut, jabłko, winogrono, pomarańcza, wiśnia, jabłko & mięta, czarna porzeczka, herbata śliwkowa oraz jedyne takie połączenia na rynku: brzoskwinia & morela i czerwona porzeczka & agrest.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH