REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nazwiska gwiazd pozwalają skutecznie promować alkohol

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 04-11-2008, 08:19
Nazwiska gwiazd pozwalają skutecznie promować alkohol

Jak dowiedziała się „Rz", Central European Distribution Corporation, lider polskiego rynku wódki wartego ok. 8 mld zł, zatrudnił projektantkę mody Violę Śpiechowicz do stworzenia limitowanej edycji miniaturowych ubrań, które znajdą się na butelkach Żubrówki - pisze Rzeczpospolita.

REKLAMA

Rozgłos marce ma zapewnić nie tylko nazwisko kreatorki. Limitowana kolekcja ma trafić w najbliższym czasie do znanych artystów, m.in. do piosenkarza Marka Knopflera oraz aktorki Sophie Marceau.

CEDC nie ujawnia, ile wyda na nową kampanię. Zatrudnienie gwiazdy do promowania mocnych alkoholi kosztuje w naszym kraju co najmniej kilkaset tysięcy złotych.

Tyle, według szacunków przedstawicieli branży, otrzymała np. w tym roku piosenkarka Maryla Rodowicz za firmowanie swoim nazwiskiem wódki Żołądkowej Gorzkiej produkowanej przez Polmos Lublin. Umowa z artystką wygasła we wrześniu 2008 roku. Pod koniec tego miesiąca polmos ujawni, kto zostanie nową twarzą żołądkowej gorzkiej.

Na popularne nazwisko postawiła w tym roku także V&S Luksusowa. Zdjęcia do ostatniej kampanii marki Luksusowa wykonał znany fotograf reklamowy Simon Puschmann.

Firmy z branży spirytusowej zabiegają o rozgłos dla swoich marek, ponieważ możliwości reklamy są w Polsce ograniczone. Zdaniem Macieja Klasia z agencji Demo Effective Launching to właśnie te bariery spowodowały, że w ostatnich latach wzrosła kreatywność producentów.

W siłę znanych nazwisk wierzy Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowej należącej do Pernod Ricard. W 2007 roku do Polski trafiła wódka Wyborowa Exquisite w butelce zaprojektowanej przez Franka Gehry'ego, jednego z najbardziej znanych architektów świata.

- Z jej renomy korzystają wszystkie wódki sprzedawane pod marką Wyborowa - mówi Szumowski. W 2007 roku sprzedaż poznańskiej firmy zwiększyła się w Polsce o ponad 80 proc. W bieżącym roku wzrost przychodów będzie podobny. Wielkich zalet współpracy z gwiazdami oraz niestandardowych form promocji nie dostrzega natomiast Witold Franczak, dyrektor generalny Sobieskiego, wicelidera rynku wódki. - Nie planujemy takich działań w najbliższym czasie - mówi.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH