REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nespresso: Kolejne lata powinny być również udane dla branży kaw porcjowanych

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-12-2012, 12:55
Nespresso: Kolejne lata powinny być również udane dla branży kaw porcjowanych
Dariusz Rompa, Country Managera Nespresso

- Ponieważ kawa porcjowana, mimo dynamicznych wzrostów i wejścia kolejnych graczy rynkowych, stanowi tylko ok. 1 proc. całego rynku kawy w Polsce, trudno mówić o jej realnym wpływie na rynek w tej chwili czy nawet w przyszłym roku. Biorąc pod uwagę, że rynek kawy od kilku lat jest raczej stabilny to należałoby oczekiwać raczej przesunięcia konsumpcji niż gwałtownego wzrostu spożycia, dzięki wprowadzeniu nowego sposobu konsumpcji - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Dariusz Rompa, Country Managera Nespresso.

REKLAMA

Jak podaje Dariusz Rompa, w 2011 roku sprzedaż ekspresów ciśnieniowych zwiększyła się o ok. 40 proc. w stosunku do poprzedniego roku, a tegoroczny wzrost nie powinien być mniejszy. - Tempo wzrostu ekspresów na kapsułki jest 50 proc. szybsze niż średnia dla wszystkich ekspresów. To także najlepszy wyniki uzyskiwany przez tzw. mały sprzęt AGD w Polsce - mówi.

Jego zdaniem, w tym roku Nespresso może zanotować w Polsce dwucyfrowy wzrost sprzedaży. - O ostatecznym wyniku zadecyduje końcówka roku, kluczowa dla branży. Globalnie przychody firmy sięgają 3,5 mld franków szwajcarskich. W ubiegłym roku zwiększyły się o 20 proc. - przyznaje przedstawiciel Nespresso w Polsce.

Kolejne lata powinny być również udane dla branży, w której działa Nespresso. - Pod względem nasycenia rynku daleko nam jeszcze do krajów Europy Zachodniej. Największymi rynkami porcjowanej kawy są Szwajcaria (szacuje się, że ekspresy na kawę tej firmy są tam w prawie połowie gospodarstw domowych), Francja, kraje Beneluksu i Niemcy. Zmieniają się jednak gusta Polaków. Jesteśmy coraz bardziej świadomi i wyedukowani jeżeli chodzi o konsumpcję kawy. To m.in. zasługa rosnącej w naszym kraju liczby kawiarni, gdzie kawa przyrządzana jest przez profesjonalnych baristów. Ze względu na szybkie tempo życia, konsumenci poszukują także łatwych i wygodnych rozwiązań - komentuje Dariusz Rompa.

Nespresso to niezależny, globalnie zarządzany podmiot należący do Grupy Nestle. Zatrudniał ponad 7 000 pracowników na całym świecie w roku 2011 (331 w roku 2000). Marka jest obecna w ponad 50 krajach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH