Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nespresso: Kolejne lata powinny być również udane dla branży kaw porcjowanych

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-12-2012, 12:55
Nespresso: Kolejne lata powinny być również udane dla branży kaw porcjowanych
Dariusz Rompa, Country Managera Nespresso

- Ponieważ kawa porcjowana, mimo dynamicznych wzrostów i wejścia kolejnych graczy rynkowych, stanowi tylko ok. 1 proc. całego rynku kawy w Polsce, trudno mówić o jej realnym wpływie na rynek w tej chwili czy nawet w przyszłym roku. Biorąc pod uwagę, że rynek kawy od kilku lat jest raczej stabilny to należałoby oczekiwać raczej przesunięcia konsumpcji niż gwałtownego wzrostu spożycia, dzięki wprowadzeniu nowego sposobu konsumpcji - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Dariusz Rompa, Country Managera Nespresso.

Jak podaje Dariusz Rompa, w 2011 roku sprzedaż ekspresów ciśnieniowych zwiększyła się o ok. 40 proc. w stosunku do poprzedniego roku, a tegoroczny wzrost nie powinien być mniejszy. - Tempo wzrostu ekspresów na kapsułki jest 50 proc. szybsze niż średnia dla wszystkich ekspresów. To także najlepszy wyniki uzyskiwany przez tzw. mały sprzęt AGD w Polsce - mówi.

Jego zdaniem, w tym roku Nespresso może zanotować w Polsce dwucyfrowy wzrost sprzedaży. - O ostatecznym wyniku zadecyduje końcówka roku, kluczowa dla branży. Globalnie przychody firmy sięgają 3,5 mld franków szwajcarskich. W ubiegłym roku zwiększyły się o 20 proc. - przyznaje przedstawiciel Nespresso w Polsce.

Kolejne lata powinny być również udane dla branży, w której działa Nespresso. - Pod względem nasycenia rynku daleko nam jeszcze do krajów Europy Zachodniej. Największymi rynkami porcjowanej kawy są Szwajcaria (szacuje się, że ekspresy na kawę tej firmy są tam w prawie połowie gospodarstw domowych), Francja, kraje Beneluksu i Niemcy. Zmieniają się jednak gusta Polaków. Jesteśmy coraz bardziej świadomi i wyedukowani jeżeli chodzi o konsumpcję kawy. To m.in. zasługa rosnącej w naszym kraju liczby kawiarni, gdzie kawa przyrządzana jest przez profesjonalnych baristów. Ze względu na szybkie tempo życia, konsumenci poszukują także łatwych i wygodnych rozwiązań - komentuje Dariusz Rompa.

Nespresso to niezależny, globalnie zarządzany podmiot należący do Grupy Nestle. Zatrudniał ponad 7 000 pracowników na całym świecie w roku 2011 (331 w roku 2000). Marka jest obecna w ponad 50 krajach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH