Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nespresso: Kolejne lata powinny być również udane dla branży kaw porcjowanych

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-12-2012, 12:55
Nespresso: Kolejne lata powinny być również udane dla branży kaw porcjowanych
Dariusz Rompa, Country Managera Nespresso

- Ponieważ kawa porcjowana, mimo dynamicznych wzrostów i wejścia kolejnych graczy rynkowych, stanowi tylko ok. 1 proc. całego rynku kawy w Polsce, trudno mówić o jej realnym wpływie na rynek w tej chwili czy nawet w przyszłym roku. Biorąc pod uwagę, że rynek kawy od kilku lat jest raczej stabilny to należałoby oczekiwać raczej przesunięcia konsumpcji niż gwałtownego wzrostu spożycia, dzięki wprowadzeniu nowego sposobu konsumpcji - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Dariusz Rompa, Country Managera Nespresso.

Jak podaje Dariusz Rompa, w 2011 roku sprzedaż ekspresów ciśnieniowych zwiększyła się o ok. 40 proc. w stosunku do poprzedniego roku, a tegoroczny wzrost nie powinien być mniejszy. - Tempo wzrostu ekspresów na kapsułki jest 50 proc. szybsze niż średnia dla wszystkich ekspresów. To także najlepszy wyniki uzyskiwany przez tzw. mały sprzęt AGD w Polsce - mówi.

Jego zdaniem, w tym roku Nespresso może zanotować w Polsce dwucyfrowy wzrost sprzedaży. - O ostatecznym wyniku zadecyduje końcówka roku, kluczowa dla branży. Globalnie przychody firmy sięgają 3,5 mld franków szwajcarskich. W ubiegłym roku zwiększyły się o 20 proc. - przyznaje przedstawiciel Nespresso w Polsce.

Kolejne lata powinny być również udane dla branży, w której działa Nespresso. - Pod względem nasycenia rynku daleko nam jeszcze do krajów Europy Zachodniej. Największymi rynkami porcjowanej kawy są Szwajcaria (szacuje się, że ekspresy na kawę tej firmy są tam w prawie połowie gospodarstw domowych), Francja, kraje Beneluksu i Niemcy. Zmieniają się jednak gusta Polaków. Jesteśmy coraz bardziej świadomi i wyedukowani jeżeli chodzi o konsumpcję kawy. To m.in. zasługa rosnącej w naszym kraju liczby kawiarni, gdzie kawa przyrządzana jest przez profesjonalnych baristów. Ze względu na szybkie tempo życia, konsumenci poszukują także łatwych i wygodnych rozwiązań - komentuje Dariusz Rompa.

Nespresso to niezależny, globalnie zarządzany podmiot należący do Grupy Nestle. Zatrudniał ponad 7 000 pracowników na całym świecie w roku 2011 (331 w roku 2000). Marka jest obecna w ponad 50 krajach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.