Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nestle będzie walczyć o rynek luksusowych ciemnych czekolad

  • Autor: Dziennik
  • Data: 08-05-2008, 08:34
Nestle będzie walczyć o rynek luksusowych ciemnych czekolad

Nestle planuje wejść na rynek czekolad premium, by zwiększyć sprzedaż swoich wyrobów cukierniczych. Zdaniem analityków plan Nestle jest trafiony, bo produkty czekoladowe z wyższej półki są z reguły bardziej odporne na spadek wydatków konsumenckich - podaje Dziennik.

Powołując się na roczny wzrost rynku czekolad z wyższej półki rzędu 8 proc. - dwa razy większy niż w przypadku całego rynku czekolad - szwajcarskich producent żywności i napojów chce zwiększyć udział w sprzedaży czekolad gorzkich i innych czekoladowych produktów luksusowych z obecnych 4 proc. ogólnej sprzedaży na poziomie 108 mld franków szwajcarskich (108,2 mld dol.). Analitycy ostrzegają jednak: koncern będzie potrzebować do tego i czasu, i pieniędzy.

Nestle uruchomiło w tym roku centrum badawcze w zachodniej Szwajcarii i podpisało umowę z belgijskim producentem Pierre'em Marcolinim specjalizującym się w wyrobie czekolady - skorzysta z jego artystycznego doświadczenia, w zamian oferując partnerowi możliwość ekspansji. - Rynek ciemnej czekolady coraz szybciej się rozwija. Nawet kraje niemające tradycji jedzenia ciemnej czekolady z sukcesem wprowadzają takie produkty - przyznaje Petraea Heynike, dyrektor Nestle ds. wyrobów czekoladowych. Nie chce jednak podać, jakie koncern założył sobie cele sprzedażowe w związu ze swoimi wysiłkami.

Rywale Nestle tacy jak szwajcarska fabryka czekolady Lind & Spruengli dawno temu rozpoznali ten trend i obecnie mają silną pozycję na rynku czekolad premium. Nestle zaś z 13-procentowym udziałem to numer drugi na światowym rynku wartym 90 mld franków. Ustępuje jedynie miejsca firmie Mars, która ma 15 proc. udziału. Ale Nestle ma bardzo ograniczoną czekoladową ofertę Premium. Sztandarowym produktem firmy jest Kit-Kat, marka z niższego segmentu, którą Nestle kupiło 20 lat temu od brytyjskiej firmy Rowntree. Marki premium Nestle są małe i lokalne. W Szwajcarii firma sprzedaje np. czekoladę Cailler, a we Włoszech markę Perugina.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Carlsberg pod kreską POPRZEDNI ARTYKUŁ

Carlsberg pod kreską

Herbaciane smaki Costa NASTĘPNY ARTYKUŁ

Herbaciane smaki Costa

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH