Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nestle: Nie zamierzamy wycofywać się z polskiego rynku lodów

  • Autor: portalspoztywczy.pl
  • Data: 10-05-2011, 14:00
Nestle: Nie zamierzamy wycofywać się z polskiego rynku lodów
Spółka Nestle Polska wróciła niedawno z lodową marką Mövenpick po kilku latach nieobecności na polskim rynku.

Jeszcze rok temu branża huczała od plotek, że być może z polskiego rynku lodów wycofa się jeden z kluczowych graczy, firma Nestlé. Dziś prezes spółki Stuart Irvine w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl zapowiada wiele inwestycji w obszarze tej kategorii: zarówno unowocześnianie fabryk jak i innowacje produktowe.

Rynek lodów w ub.r. nie tylko wyhamował wzrosty, co raczej zanotował spadek sprzedaży - o 1 proc. Firma Nestlé Polska nie zmieniła udziałów w tym rynku - nadal zajmuje ok. 10 proc.

W ub.r. dystrybutorzy lodów, obserwując agresywną kampanię Algidy (firmy Unilever) sugerowali, jakoby Algida obawiała się że jest to ostatni sezon lodowy, aby móc powstrzymać Nestlé przed odebraniem im znaczącej części rynku. Według niektórych dużych dystrybutorów mrożonek, miniony sezon miał być decydujący o "być, czy nie być" szwajcarskiego koncernu na polskim rynku lodów [czytaj: Wojna między Unilever i Nestle: Czyje lody będą jeść Polacy?]

Prezes dziś zapowiada, że to właśnie w kategorii lodów konsumenci będą mogli zobaczyć najwięcej nowości Nestlé. I dementuje pogłoski o możliwości wycofania się z polskiego rynku.

- Skoro planujemy się rozwijać, te pogłoski nie mogą być prawdziwe. Wciąż wprowadzamy innowacje, np. rozpoczęliśmy w Namysłowie produkcję Nestlé Pirulo Banan, który jest pierwszym lodem "do obierania" Eksportujemy go również na inne rynki. Oczywiście, więcej sprzedajemy lokalnie niż na rynki zagraniczne. Ale im więcej innowacji możemy wprowadzać do innych krajów, tym lepiej dla nas - mówi prezes Irvine.

Przypomina również, że jego spółka wróciła niedawno z lodową marką Mövenpick po kilku latach nieobecności na polskim rynku. Także z tą marką Nestlé wiąże duże nadzieje.

Stuart Irvine podkreśla, że kategoria lodów w Polsce jest wymagająca, ale również bardzo ekscytująca. - W tej kategorii jest silna konkurencja, działają zarówno mocne międzynarodowe marki jak i prężne brandy lokalne, takie jak Grycan czy Koral. Każdego roku utwierdzamy się w przekonaniu, iż rynek lodów jest bardzo ekscytujący i zarazem wymagający. Wiemy, że innowacje są niezbędne i koncentrujemy się na nich - podkreśla szef Nestlé Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • movenpick havy user 02-07-2011, 19:33:
Panu Prezesowi nESTLE WARTO PRZYPOMNIEC, ZE TO JEGO FIRMA ZABIŁA mOVENPICKA na rynku polskim. Tyle bylo frazesow o innowacjach i nowosciach.
Teraz po cichu ZNOWU WIELKI SUKCES.
Wprowadzamy Movenpicka to znaczy zmarnowalismy kupe kasy share holdersow by wrocic do punktu wyjscia.
Za cos takiego wylatuje sie na zbity pysk,

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH