Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nestle notuje dobre wyniki na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-02-2012, 14:00
Nestle notuje dobre wyniki na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej
Laurent Preix, wiceprezes Nestle Europe

Grupa Nestle zanotowała wzrost sprzedaży na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej. Jednak jak zaznacza Laurent Preix, wiceprezes Nestle Europe, ten region to obszar dużych kontrastów jeśli chodzi o wyniki sprzedaży w poszczególnych krajach.

- W kilku krajach zanotowaliśmy znaczne, dwucyfrowe wzrosty np. na Ukrainie czy regionie Adriatyku, gdzie sprzedaż skoczyła prawie o 12 proc. Duże wzrosty notujemy także na rynku rumuńskim - mówi Laurent Preix.

- W pozostałych krajach regionu zanotowaliśmy jednocyfrowe wzrosty - dodaje. Wyjaśniając jednocześnie, że słabiej wypadł rynek rosyjski, gdzie „sprzedaż była dość płaska", powodem była trudna sytuacja ekonomiczna. Z tych samych powodów nienajlepsze wyniki zanotował koncern na polskim rynku.

Jak podsumowuje Laurent Preix, firma Nestle widzi na rynku Europy Centralnej i Wschodniej duży potencjał wzrostu. - Pozytywnie nastrajają nas wyniki sprzedaży naszych produktów innowacyjnych, które radzą sobie bardzo dobrze. To pozwala na dobre prognozy, na przyszłość.

W roku 2011 Grupa Nestle zanotowała sprzedaż na poziomie 83,6 mld CHF. Wzrost organiczny szwajcarskiego koncernu sięgnął 7,5 proc. - W 2011 r. zanotowaliśmy dobry wzrost zarówno na rynkach rozwiniętych jak i wschodzących - powiedział Paul Bulcke, szef Grupy Nestlé. Jednocześnie zaznaczył, że ubiegły rok był trudny, i nie spodziewa się aby 2012 był łatwiejszy.

Paul Bulcke dodał, że w tym roku spodziewa się wzrostu biznesu na poziomie 5-6 proc., jak również poprawy marży i zysku.

Zysk operacyjny Grupy wyniósł 12,5 mld CHF. Zysk netto sięgnął 9,5 mld CHF, co oznacza wzrost o 8,1 proc.

Grupa Nestle zanotowała wzrosty we wszystkich regionach świata, począwszy od 5-proc. wzrostu organicznego w Europie, 6,4 proc. w obu Amerykach i 13,1 proc. w Azji, Oceanii i Afryce. Koncern urósł o 13,3 proc. na rynkach wschodzących i 4,3 proc. w krajach rozwiniętych.

Sprzedaż w Europie sięgnęła 15,2 mld CHF, co oznacza 4 proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2010.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • TUJ CHUSK 03-03-2012, 00:44:
Nestle: czyli wszysto w rodzinie.
Łyn Łynemu Łyn Łynemu.
Ten tu ten tam potem
Ten tam ten tu.
A przy okazji ta dla tego ten dla tej.
  • Nacho Novo 28-02-2012, 09:32:
Nie Preix tylko Freix tumanie !!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.