Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nestle notuje dobre wyniki na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-02-2012, 14:00
Nestle notuje dobre wyniki na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej
Laurent Preix, wiceprezes Nestle Europe

Grupa Nestle zanotowała wzrost sprzedaży na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej. Jednak jak zaznacza Laurent Preix, wiceprezes Nestle Europe, ten region to obszar dużych kontrastów jeśli chodzi o wyniki sprzedaży w poszczególnych krajach.

- W kilku krajach zanotowaliśmy znaczne, dwucyfrowe wzrosty np. na Ukrainie czy regionie Adriatyku, gdzie sprzedaż skoczyła prawie o 12 proc. Duże wzrosty notujemy także na rynku rumuńskim - mówi Laurent Preix.

- W pozostałych krajach regionu zanotowaliśmy jednocyfrowe wzrosty - dodaje. Wyjaśniając jednocześnie, że słabiej wypadł rynek rosyjski, gdzie „sprzedaż była dość płaska", powodem była trudna sytuacja ekonomiczna. Z tych samych powodów nienajlepsze wyniki zanotował koncern na polskim rynku.

Jak podsumowuje Laurent Preix, firma Nestle widzi na rynku Europy Centralnej i Wschodniej duży potencjał wzrostu. - Pozytywnie nastrajają nas wyniki sprzedaży naszych produktów innowacyjnych, które radzą sobie bardzo dobrze. To pozwala na dobre prognozy, na przyszłość.

W roku 2011 Grupa Nestle zanotowała sprzedaż na poziomie 83,6 mld CHF. Wzrost organiczny szwajcarskiego koncernu sięgnął 7,5 proc. - W 2011 r. zanotowaliśmy dobry wzrost zarówno na rynkach rozwiniętych jak i wschodzących - powiedział Paul Bulcke, szef Grupy Nestlé. Jednocześnie zaznaczył, że ubiegły rok był trudny, i nie spodziewa się aby 2012 był łatwiejszy.

Paul Bulcke dodał, że w tym roku spodziewa się wzrostu biznesu na poziomie 5-6 proc., jak również poprawy marży i zysku.

Zysk operacyjny Grupy wyniósł 12,5 mld CHF. Zysk netto sięgnął 9,5 mld CHF, co oznacza wzrost o 8,1 proc.

Grupa Nestle zanotowała wzrosty we wszystkich regionach świata, począwszy od 5-proc. wzrostu organicznego w Europie, 6,4 proc. w obu Amerykach i 13,1 proc. w Azji, Oceanii i Afryce. Koncern urósł o 13,3 proc. na rynkach wschodzących i 4,3 proc. w krajach rozwiniętych.

Sprzedaż w Europie sięgnęła 15,2 mld CHF, co oznacza 4 proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2010.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • TUJ CHUSK 03-03-2012, 00:44:
Nestle: czyli wszysto w rodzinie.
Łyn Łynemu Łyn Łynemu.
Ten tu ten tam potem
Ten tam ten tu.
A przy okazji ta dla tego ten dla tej.
  • Nacho Novo 28-02-2012, 09:32:
Nie Preix tylko Freix tumanie !!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH