Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Nie będzie drastycznych reklam antynikotynowych

Sąd w Nowym Jorku zakazał w piątek władzom miejskim zamieszczania w miejscach publicznych plakatów antynikotynowych zawierających drastyczne obrazy, jak chore płuca, psujące się zęby czy zmiany w mózgu spowodowane przez palenie.

Dwie duże sieci handlowe i trzej producenci papierosów, firmy Philip Morris, Lorillard Tobacco i R.J. Reynolds - wygrały sprawę sądową, którą wytoczyły wiosną władzom miasta Nowy Jork. Sąd federalny na Manhattanie uznał, że zamieszczając drastyczne reklamy naruszyły one prawo sprzedawców do swobody wypowiedzi.

Według nowojorskiego sądu tylko rząd federalny ma prawo do nakładania takich ograniczeń na promocję papierosów, jak zamieszczanie ostrzegających plakatów w miejscach sprzedaży produktów tytoniowych.

Trzy różne plakaty powstałe na zamówienie nowojorskiego departamentu zdrowia przedstawiają szkodliwe efekty palenia i zawierają informacje o organizacjach, do których można się zwrócić, by uzyskać pomoc w rzuceniu nałogu.

Burmistrz Nowego Jorku, Michael Bloomberg uczynił z walki z paleniem swoją własną krucjatę - pisze Reuters. W 2003 roku w Nowym Jorku wprowadzono zakaz palenia w barach i restauracjach. We wrześniu burmistrz zapowiedział, że ma zamiar wprowadzić takie same ograniczenia w parkach, na plażach, na skwerach publicznych, na chodnikach i promenadach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

papierosy RSS ALERT    /    USA RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.243.26.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.