REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nie będzie promocji krajowej wódki

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 09-01-2009, 08:55
Nie będzie promocji krajowej wódki

Nadchodzą trudne chwile dla producentów wódki. W 2009 r. sprzedaż wódki może się zmniejszyć nawet o 20 proc. Spodziewany spadek popytu to efekt podwyżki cen i wyhamowania konsumpcji. A to powoduje, że nie będzie promocji krajowej wódki. Producenci muszą zaciskać pasa z powodu kryzysu i wyższej akcyzy - pisze Rzeczpospolita.

REKLAMA

Plany były ambitne. - Wprowadzając je w życie, chcieliśmy doprowadzić do wzmocnienia pozycji polskiej wódki za granicą, co przełożyłoby się na znaczny wzrost jej eksportu - mówi Leszek Wiwała, prezes stowarzyszenia Polski Przemysł Spirytusowy zrzeszającego większość producentów wódki w Polsce. Wiwała jest autorem „Strategii promocji polskiej wódki". „Rz" pierwsza napisała o tym dokumencie we wrześniu 2008 r.

Strategia zakładała, że do 2012 r. sprzedaż zagraniczna polskiej wódki mogłaby się zwiększyć do 70 - 80 mln litrów rocznie. Byłaby więc niemal trzy razy większa niż w ubiegłym roku. To jednak nie koniec. Do 2020 r. eksport polskiej wódki miał się zwiększyć do 120 - 130 mln litrów, a w 2050 r. do 230 - 240 mln litrów rocznie.

Według Rzeczpospolitej na razie jednak strategia musi trafić do szuflady. Od jesieni ubiegłego roku diametralnie zmieniła się sytuacja rynkowa. Gospodarka zwalnia, a polski rząd od 1 stycznia 2009 r. podniósł akcyzę na wyroby spirytusowe o 9 proc. Przedstawiciele branży spirytusowej uważają, że z powodu wzrostu cen i ogólnego ograniczenia popytu zmniejszy się sprzedaż wódki w naszym kraju. Według wstępnych szacunków w 2008 r. kupiliśmy w sumie ok. 25o mln litrów czystej wódki. Najczarniejszy scenariusz zakłada, że jej sprzedaż może spaść w tym roku nawet o 20 - 30 proc.

- Niepewna sytuacja rynkowa zmusza nas do znacznego ograniczenia wydatków, dlatego na razie nie będziemy prowadzić działań promocyjnych - przyznaje Wiwała.

Pierwszy etap wdrażania strategii miał się zakończył w czasie, gdy w Polsce będzie Euro 2012, po to, aby dotrzeć do kibiców i turystów, którzy przyjadą do nas na mecze piłkarskie. Koszt promocji szacowano na kilkadziesiąt milionów złotych.

Z powodu trudności finansowych PPS nie sfinansuje w tym roku powstania szlaku polskiej wódki w małych rodzinnych gorzelniach. Branża chciała się wzorować na Szkotach, którzy w taki sposób reklamują whisky. PPS zakładał początkowo, że w tworzeniu szlaku mogłoby wziąć udział ok. 20 gorzelni.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH