Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Nie udało się stworzyć wspólnej marki piw regionalnych

Pomysł stworzenia wspólnej marki dla kilku małych browarów nie powiódł się z kilku zasadniczych barier - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

Nie udało się stworzyć wspólnej marki piw regionalnych
Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich

Przede wszystkim nie udało się nam stworzyć jednolitego produktu. Głównym atutem małych, lokalnych browarów jest oryginalny smak oferowanego piwa. Ta silna strona nie uniemożliwiła nam stworzenie jednolitego piwa do sprzedaży pod wspólną marka.
Drugim zasadniczym kłopotem było wzajemne przenikanie się naszych sieci dystrybucji, czyli krótko mówiąc wzajemne konkurowanie i walka o tego samego klienta - mówi Andrzej Olkowski.

Trzecim powodem była cena. Taki produkt musiałby mieć taką samą cenę niezależnie od firmy, która by go produkowała. Obawialiśmy się posadzenia o zmowę cenową, choć moim zdaniem nie byłaby to zmowa cenowa w rozumieniu ustawy - dodaje prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

Czwartym powodem dla którego nie udało się stworzyć wspólnej marki piw regionalnych, to kłopoty dystrybucyjne. - Oczywiście tych trudności było więcej, ale te cztery okazały się kluczowe - dodaje Olkowski.

Zdaniem Władysława Łukasika, prezesa Agencji Rynku Rolnego zamiast wchodzić w produkcję marki własnej, polskie przedsiębiorstwa powinny na przykład rozwijać marki wspólne kilku producentów. - Co stoi na przeszkodzie aby powstało np. Masło Podlaskie, robione według tych samych standardów przez kilku producentów, lub inny produkt - pyta prezes Łukasik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Olkowski RSS ALERT    /    Władysław Łukasik RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Regionalnych Browarów Polskich RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • regionalnesmaki 2011-01-27 19:10:01
    Idiotyzm i durnota w najgorszym wydaniu. Przecież taka wspólna marka regionalnych producentów kłóci się z samą ideą regionalnego produktu. Niby jak takie piwo miałoby się nazywać? Przypuśćmy, że browar Fortuna, browar Czarnków, browar Lwówek i browar EDI chcą zrobić jedno piwo. Ja miałoby się ono nazywać? Lubusko-Wielkopolsko-Dolnośląskie? A jakie niby konkretnie miałoby w końcu być i na jakiej tradycji miałoby bazować? Inna jest tradycja i historia piw w Wielkopolsce inna na Dolnym Śląsku, inna na Ziemi Lubuskiej. Powiem szczerze, że nie spotkałem się z czymś takim ani w Czechach ani w Niemczech, chociaż w Belgii istnieją piwa tradycyjne (np. Faro), produkowane na obszarze całej Walonii, które produkuje kilka browarów, ale piwa różnią się od siebie np. smakiem lub butelką.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.109.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.