Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nie udało się stworzyć wspólnej marki piw regionalnych

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 24-01-2011, 14:39
Nie udało się stworzyć wspólnej marki piw regionalnych
Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich

Pomysł stworzenia wspólnej marki dla kilku małych browarów nie powiódł się z kilku zasadniczych barier - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

Przede wszystkim nie udało się nam stworzyć jednolitego produktu. Głównym atutem małych, lokalnych browarów jest oryginalny smak oferowanego piwa. Ta silna strona nie uniemożliwiła nam stworzenie jednolitego piwa do sprzedaży pod wspólną marka.
Drugim zasadniczym kłopotem było wzajemne przenikanie się naszych sieci dystrybucji, czyli krótko mówiąc wzajemne konkurowanie i walka o tego samego klienta - mówi Andrzej Olkowski.

Trzecim powodem była cena. Taki produkt musiałby mieć taką samą cenę niezależnie od firmy, która by go produkowała. Obawialiśmy się posadzenia o zmowę cenową, choć moim zdaniem nie byłaby to zmowa cenowa w rozumieniu ustawy - dodaje prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

Czwartym powodem dla którego nie udało się stworzyć wspólnej marki piw regionalnych, to kłopoty dystrybucyjne. - Oczywiście tych trudności było więcej, ale te cztery okazały się kluczowe - dodaje Olkowski.

Zdaniem Władysława Łukasika, prezesa Agencji Rynku Rolnego zamiast wchodzić w produkcję marki własnej, polskie przedsiębiorstwa powinny na przykład rozwijać marki wspólne kilku producentów. - Co stoi na przeszkodzie aby powstało np. Masło Podlaskie, robione według tych samych standardów przez kilku producentów, lub inny produkt - pyta prezes Łukasik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • regionalnesmaki 27-01-2011, 19:10:
Idiotyzm i durnota w najgorszym wydaniu. Przecież taka wspólna marka regionalnych producentów kłóci się z samą ideą regionalnego produktu. Niby jak takie piwo miałoby się nazywać? Przypuśćmy, że browar Fortuna, browar Czarnków, browar Lwówek i browar EDI chcą zrobić jedno piwo. Ja miałoby się ono nazywać? Lubusko-Wielkopolsko-Dolnośląskie? A jakie niby konkretnie miałoby w końcu być i na jakiej tradycji miałoby bazować? Inna jest tradycja i historia piw w Wielkopolsce inna na Dolnym Śląsku, inna na Ziemi Lubuskiej. Powiem szczerze, że nie spotkałem się z czymś takim ani w Czechach ani w Niemczech, chociaż w Belgii istnieją piwa tradycyjne (np. Faro), produkowane na obszarze całej Walonii, które produkuje kilka browarów, ale piwa różnią się od siebie np. smakiem lub butelką.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH