Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nielsen: Najszybciej rośnie sprzedaż lodów śmietankowych

  • Autor: Marcin Korczyński, Junior Client Executive w firmie Nielsen
  • Data: 06-07-2009, 09:57
Nielsen: Najszybciej rośnie sprzedaż lodów śmietankowych
fot. www.uwielbiam.pl

Sprzedaż lodów o smaku śmietankowym wzrosła o 36,7 proc. w okresie czerwiec 2008 - maj 2009 względem analogicznego okresu rok wcześniej (wzrost wartościowy wyniósł 32,9 mln złotych) - pisze dla serwisu portalspozywczy.pl Marcin Korczyński, ekspert firmy Nielsen.

Sprzedaż lodów w placówkach handlu detalicznego osiągnęła w omawianym okresie poziom 1,17 mld złotych i wzrosła w ujęciu wartościowym o 17,2 proc. względem roku poprzedniego. Zwróćmy uwagę, że analizowane 12 miesięcy objęło większą część sezonu 2008 oraz sam początek sezonu 2009. Badanie Panelu Handlu Detalicznego Nielsena obejmuje sprzedaż w następujących kanałach: hipermarkety (powierzchnia>2500m2), supermarkety (powierzchnia 300-2499m2), duże sklepy spożywcze (100-299m2), średnie sklepy spożywcze (40-99m2), małe sklepy spożywcze (do 40m2), sklepy winno-cukiernicze oraz stacje benzynowe.

Rynek lodów dzielimy na dwa podstawowe segmenty: familijny (tzw. lody rodzinne), czyli produkty w opakowaniach o pojemności powyżej 200 ml oraz segment impulsowy, obejmujący lody do zjedzenia „na miejscu" takie jak rożki, lody na patyku, w kubeczku czy tubki.

Lody impulsowe stanowią większą część kategorii (63,8% wartościowo) jednak to segment familijny rozwija się w omawianym okresie w znacznie szybszym tempie, osiągając wartościowy wzrost sprzedaży na poziomie 20,2% i zwiększając udział w rynku o 0,9 pkt. proc. Przyjrzyjmy się temu dynamicznemu segmentowi: zdecydowana większość lodów rodzinnych sprzedawanych w kanałach objętych badaniem to produkty w plastikowych pudełkach (82,3% wartościowo), a ich konsumpcja rośnie w tempie nieznacznie wyższym (+20,3%) niż całego segmentu. Prawie dwa razy wolniej rośnie sprzedaż drugiej popularnej grupy, mianowicie rolad lodowych (jej udział w segmencie wynosi obecnie 10,6% i spadł względem roku ubiegłego o 0,8 pkt. proc.).

Lody impulsowe są znacznie bardziej zróżnicowane pod względem kształtu i formy opakowania. Największy udział w segmencie mają lody na patyku (55,4%, wzrost o 0,5 pkt. proc.), lecz to drugi w rankingu segment - rożki - rośnie najbardziej dynamicznie (sprzedaż rożków zwiększyła się o 28,4% względem roku poprzedniego, osiągając poziom 131 mln złotych). Trzecia ważna grupa - lody w kubkach - zanotowała 9-procentowy wzrost sprzedaży, tracąc 0,8 pkt. proc. udziału w segmencie (do poziomu 13,7%).

Lody familijne różnią się od impulsowych nie tylko rodzajem i wielkością produktów, ale również pod względem lokalizacji sprzedaży. Polacy kupują lody rodzinne przede wszystkim w kanałach handlu nowoczesnego, którego udział wartościowy w obrotach lodami tego segmentu sięga 54,4% (przy czym hipermarkety generują 13,7%, a supermarkety aż 40,8% obrotów). Sprzedaż lodów impulsowych generują natomiast przede wszystkim średnie i małe sklepy spożywcze (po 34,8% udziału) a handel nowoczesny ma dużo mniejsze znaczenie (16,4%), szczególnie hipermarkety (zaledwie 1,4%). Koncentracja w średnich sklepach nadal postępuje - kanał ten zyskał 1,6 pkt. proc. udziału w rynku, podczas gdy udział najmniejszych detalistów spadł o 1,8 pkt. proc. Nie ma w tym nic dziwnego, wziąwszy pod uwagę, że w 2008 roku liczba małych sklepów spadła o blisko 7 tys. placówek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 081) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.