Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nielsen: Piwo, wartościowo stanowi ponad 50 proc. rynku alkoholu

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 17-04-2012, 16:25
Nielsen: Piwo, wartościowo stanowi ponad 50 proc. rynku alkoholu

Piwo jest największą kategorią alkoholową w Polsce. Ilościowo piwo odpowiada za prawie 90 proc. sprzedaży koszyka alkoholowego, natomiast wartościowo jest to niewiele ponad 50 proc. (dane roczne luty'11-styczeń'12). - mówi Małgorzata Cichecka, Training Manager, Nielsen, Polska.

W ciągu ostatniego roku kategoria piwa rośnie szybciej w ujęciu ilościowym niż wartościowym - za taka sytuację odpowiada spadek średniej ceny na rynku, który spowodowany jest głównie przesunięciem sprzedaży do kanałów o niższych cenach, jak i również wzrostem znaczenia marek tańszych. Do analogicznych wniosków prowadzi nas analiza segmentów cenowych - na znaczeniu zyskują najtańsze segmenty Discount i Lower Mainstream kosztem droższych produktów. Wyjątkiem natomiast jest segment Superpremium, który ma lojalnych klientów, którzy są w stanie zapłacić więcej na dodatkowe uczucie „bycia wyjątkowym.

Trendy na rynku piwa są analogiczne do tych, jakie obserwujemy dla większości kategorii na rynku FMCG  - podsumowuje Małgorzata Cichecka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • regionlanesmaki 19-04-2012, 09:03:
Ależ w Polsce nie ma czegoś takiego jak kategoria Superpremium i drogie piwa. Najdroższe polskie piwo jakie spotkałem, kosztuje 6-7 złotych, podczas gdy dobre, ale nie doskonałe piwa z Belgii lub Anglii kosztują 10-20 złotych.
A co do samych cen i smaku to dzisiaj mamy sytuację, że piwa tanie, takie po 2 złote z kawałkiem czy tańsze są czasami lepszej jakości i smaczniej niż takie po 3-4 złote i droższe. To, że średnia cena piwa spadła jest po prostu wynikiem większej konkurencji ze strony małych browarów produkujących tanio np. Browaru Furman czy Sulimar, które produkują wynalazki poniżej 2 złotych, obok takich w okolicach 3-4.
Zgodzę się także, co do tego, że rynek piw praktycznie nie rózni się od rynków innych produktów do picia lub jedzenia. Polska dopiero wchodzi na drogę kształtowania się czegoś takiego jak "produkty dla smakoszy" i zajmie nam to jeszcze przynajmniej 10 lat, niestety.
  • Kozioł 19-04-2012, 00:35:
Ja tam kupuję drogie piwa dla smaku, a nie dla "poczucia wyjątkowości", Panie Redaktorze.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 263) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH