Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nielsen: Segment likierów rośnie, choć powoli

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-03-2010, 10:05
Nielsen: Segment likierów rośnie, choć powoli
fot. mycuisine.blox.pl

W sklepach w ubiegłym roku sprzedaż likierów powoli rosła. Biorąc pod uwagę trudną sytuację gospodarczą, 4-proc. wzrost wolumenowy może cieszyć producentów. Jeszcze szybciej, bo o 8,5 proc. zwiększyła się wartość rynku - wynika z danych firmy badawczej Nielsen. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się likiery z zagranicy.

Od grudnia 2008 r. do listopada ub.r. w hipermarketach, supermarketach, małych, średnich oraz dużych sklepach spożywczych oraz sklepach winno-cukierniczych sprzedano łącznie 3,95 mln litrów likierów, o 4 proc. więcej niż rok wcześniej.

- Przełożyło się to na wartość sprzedaży w wysokości 173,5 mln zł.  - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paweł Dołęga, analityk w The Nielsen Company. Jednym słowem wartość rynku urosła o 8,5 proc. - Szybsze tempo wzrostu sprzedaży wartościowej likierów niż sprzedaży ilościowej oznacza wzrost średniej ceny na rynku - wyjaśnia.

Choć na polskim rynku dominują likiery lokalnej produkcji (stanowią ilościowo 72,1 proc. oraz wartościowo 59,7 proc.), ale to likiery importowane zwiększają swoje udziały. W badanym okresie zanotowano wzrost udziałów wartościowych w stosunku do ubiegłego roku o 3,6 pp, wzrost udziałów wolumenowych - o 4,6 pp.

Większość sprzedaży detalicznej stanowią likiery kremowe (77,6 proc, udziałów ilościowych oraz 72 proc. udziałów wartościowych), a ich udziały były w miarę stabilne w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.

- Kanałem, który miał największy udział w sprzedaży likierów w analizowanym okresie były supermarkety (34 proc. sprzedaży wartościowej kategorii w analizowanym okresie). Kanał ten odnotował także największy, o 5 pp. wzrost lokalizacji sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku - wyjaśnia Paweł Dołęga.

Z informacji Nielsena, drugim kanałem o największym znaczeniu dla sprzedaży likierów były hipermarkety. Ich wartościowe udziały w sprzedaży likierów w badanym okresie wyniosły 20,8 proc.

- Spośród kanałów handlu tradycyjnego - największy udział w wartościowej sprzedaży likierów odnotowały średnie sklepy spożywcze, o powierzchni 41 -100 mkw. - dodaje ekspert.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH