Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nielsen: Segment likierów rośnie, choć powoli

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-03-2010, 10:05
Nielsen: Segment likierów rośnie, choć powoli
fot. mycuisine.blox.pl

W sklepach w ubiegłym roku sprzedaż likierów powoli rosła. Biorąc pod uwagę trudną sytuację gospodarczą, 4-proc. wzrost wolumenowy może cieszyć producentów. Jeszcze szybciej, bo o 8,5 proc. zwiększyła się wartość rynku - wynika z danych firmy badawczej Nielsen. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się likiery z zagranicy.

Od grudnia 2008 r. do listopada ub.r. w hipermarketach, supermarketach, małych, średnich oraz dużych sklepach spożywczych oraz sklepach winno-cukierniczych sprzedano łącznie 3,95 mln litrów likierów, o 4 proc. więcej niż rok wcześniej.

- Przełożyło się to na wartość sprzedaży w wysokości 173,5 mln zł.  - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paweł Dołęga, analityk w The Nielsen Company. Jednym słowem wartość rynku urosła o 8,5 proc. - Szybsze tempo wzrostu sprzedaży wartościowej likierów niż sprzedaży ilościowej oznacza wzrost średniej ceny na rynku - wyjaśnia.

Choć na polskim rynku dominują likiery lokalnej produkcji (stanowią ilościowo 72,1 proc. oraz wartościowo 59,7 proc.), ale to likiery importowane zwiększają swoje udziały. W badanym okresie zanotowano wzrost udziałów wartościowych w stosunku do ubiegłego roku o 3,6 pp, wzrost udziałów wolumenowych - o 4,6 pp.

Większość sprzedaży detalicznej stanowią likiery kremowe (77,6 proc, udziałów ilościowych oraz 72 proc. udziałów wartościowych), a ich udziały były w miarę stabilne w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.

- Kanałem, który miał największy udział w sprzedaży likierów w analizowanym okresie były supermarkety (34 proc. sprzedaży wartościowej kategorii w analizowanym okresie). Kanał ten odnotował także największy, o 5 pp. wzrost lokalizacji sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku - wyjaśnia Paweł Dołęga.

Z informacji Nielsena, drugim kanałem o największym znaczeniu dla sprzedaży likierów były hipermarkety. Ich wartościowe udziały w sprzedaży likierów w badanym okresie wyniosły 20,8 proc.

- Spośród kanałów handlu tradycyjnego - największy udział w wartościowej sprzedaży likierów odnotowały średnie sklepy spożywcze, o powierzchni 41 -100 mkw. - dodaje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH