Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nielsen: Wypiliśmy ponad 2 mld l wody mineralnej

  • Autor: Małgorzata Szmidt, Junior Client Executive Nielsen
  • Data: 02-04-2009, 16:31
Nielsen: Wypiliśmy ponad 2 mld l wody mineralnej

W 2008 roku Polacy wypili łącznie ponad 2 mld litrów wody mineralnej o wartości ponad 2,2 mld zł ( okres luty 2008 - styczeń 2009). W stosunku do poprzedniego roku spożycie wody w Polsce wzrosło o 5,3 proc. pod względem wolumenu i o 10,0 proc. pod względem wartości sprzedaży.

Konsumenci w analizowanym okresie znacznie częściej wybierali wodę niegazowaną niż gazowaną czy średniogazowaną. Jej udział w rynku pod względem wartości sprzedaży wyniósł 63,8 proc., podczas gdy udział pozostałych segmentów wyniósł odpowiednio 32,6 proc. i 3,6 proc.. W porównaniu do ubiegłego roku jedynie woda niegazowaną umocniła swoją pozycję rynkową (wzrost o 1,7 punkta procentowego). Polacy coraz częściej sięgają również po wodę smakową, która w okresie luty 2008 - styczeń 2009, pod względem wartościowym osiągnęła ponad 20 proc. udziałów w rynku notując wzrost o 1,1 punkta procentowego w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku.
Najpopularniejszym formatem pod względem wielkości opakowania produktu pozostaje nadal 1,5 L, którego udział w rynku stanowi blisko 75 proc., zarówno pod względem wartościowym jak i wolumenowym. Coraz chętniej sięgamy jednak po wodę w formacie 0,5L . W analizowanym okresie to właśnie ten format zanotował najwyższy poziom wzrostu udziałów wartościowych w rynku (+1,3 punkta procentowego) do poziomu 11,0 proc.

Trzecim najbardziej popularnym formatem są opakowania 5l z udziałem 6,2 proc. sprzedaży wartościowej.

Głównym kanałem sprzedaży wody mineralnej pozostają supermarkety, których udział w rynku wyniósł ponad 31 proc. pod względem wartości sprzedaży. Relatywnie duże znaczenie mają też średnie sklepy spożywcze - kanał ten generuje 22,1 proc. obrotów kategorii, notując najwyższy wzrost w stosunku do ubiegłego roku ( 1,2 punkta procentowego). Udział trzeciego w kolejności kanału małych sklepów spożywczych wyniósł 19,3 proc. i odznaczał się najwyższym spadekiem w stosunku do ubiegłego roku (1,6 punkta procentowego).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 900) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH