Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Niszowe piwa nakręcają rynek

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 08-11-2012, 08:19
Niszowe piwa nakręcają rynek
Do browarów regionalnych należy już niemal 7 proc. rynku

W 2012 r. sprzedaż piwa, pierwszy raz w historii, może sięgnąć 37 mln hl. Wzrost branża zawdzięcza w dużym stopniu nowym produktom - pisze "Rzeczpospolita".

W ciągu czterech miesięcy od debiutu rynkowego Tyskiego Klasycznego w kwietniu 2012 roku Kompania Piwowarska, lider branży, sprzedała jego 17 mln butelek i 7 mln puszek. KP, z nową wersją najbardziej popularnego piwa w Polsce, wyszła także naprzeciw rosnącej liczbie konsumentów szukających piw różniących się od jasnego pełnego, sprzedawanego na masową skalę - pisze "Rz".

To właśnie jego rosnącej sprzedaży w ostatnich latach branża zawdzięcza to, że spożycie piwa w Polsce sięgnęło poziomu ok. 96 litrów per capita. Daje nam to miejsce w czołówce Europy. Boom na piwa niszowe, zaliczane do tzw. specjalności piwnych, a więc m. in. niepasteryzowane, pszeniczne czy smakowe, kilka lat temu zapoczątkowały browary regionalne. Należy do nich już niemal 7 proc. rynku. Dwa lata temu ich udziały wynosiły 3-4 proc.

Na dotychczasowych zmianach z pewnością się nie skończy. Zdaniem Adama Kaptura, analityka Domu Maklerskiego Millennium, lokalne piwa mogą nadal zyskiwać udziały w rynku kosztem największych marek. Inni - w zmianach trendów rynkowych - widzą także szanse dla dużych firm - czytamy w "Rz".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jarek 11-11-2012, 18:15:
No cóż, zdarzają się czasami wyjątki lubiące to samo badziewie w innych opakowaniach ;)
  • pomorzanin 10-11-2012, 20:52:
poniższe wypowiedzi są napisane przez idiotów nie mających żadej wiedzy na temat procesu produkcji piwa i jego walrów , napewno równie "mądre" sugesti mają na temat majonezu ,wódki i samachodów , panowie nie wiem co tam wciągacie do nosa ale weście połowe :)
  • jaq 09-11-2012, 10:53:
To że koncern wleje te same szczyny co zwykle do butelki z inną naklejką,to jeszcze nie oznacza że powstało nowe pwo "niszowe".
Ta cała 'linia" piw od KP-Tyskie czerwone,Tyskie pszeniczne i jeszcze jakieś tam-to jasny dowód na to że koncerny nigdy nie nauczą się robić dobrego piwa.To jest po prostu niemożliwe,niewykonalne.Żaden korporacyjny księgowy nie zaakceptuje składników wysokiej jakości i procesu technologicznego,zgodnego z prawidłami sztuki piwowarskiej.Ma być dużo,szybko i tanio.
Jedyne,na co wydają nieograniczone środki,to marketing.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 306) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH