Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowy właściciel Browaru Fortuna inwestuje. Na rynek trafia nowa marka piwa

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-11-2011, 11:13
Nowy właściciel Browaru Fortuna inwestuje. Na rynek trafia nowa marka piwa
Nową markę reprezentują trzy rodzaje piwa: koźlak, pszeniczne oraz pilzner

Późną wiosną bieżącego roku spadkobiercy Browaru Fortuna w Miłosławiu sprzedali swe udziały firmie IBG DWA Sp. z o.o. z siedzibą w Kielcach, którą tworzą Polacy i Belgowie od lat działający na rynku piwa. W krótkim czasie nowy właściciel zdołał rozszerzyć dystrybucję marki Fortuna oraz wprowadzić na rynek nowy wariant - o smaku wiśniowym. Teraz przyszła kolej na zupełnie nową markę.

- Firma dysponuje wiedzą na temat najróżniejszych gatunków piw i wprowadza na rynek trunki daleko wychodzące poza tradycyjne przyzwyczajenia polskich piwoszy. Tę konsekwentną strategię doskonale odzwierciedla nowa marka "Miłosław", na którą składają się: koźlak - piwo ciemne, tradycyjnie mocne, pszeniczne (ciemne) - swą barwę zawdzięczające mocniej prażonemu słodowi oraz pilzner - o bardzo bogatym bukiecie - zapewnia Krzysztof Panek, prezes zarządu Browaru Fortuna.

Jak dodaje, wszystkie piwa Browaru Fortuna, w tym Miłosław, produkowane są z udziałem otwartej fermentacji. Ponadto - jego zdaniem - wprowadzenie na rynek nowej marki przyczyni się do promocji rodzinnego miasta Browaru Fortuna.

Krzysztof Panek związany jest z branżą od 1994 roku. Pracował m.in. w: browarze Belgia w Kielcach, Carlsbergu i browarach dolnośląskich Piast (prezes) oraz w Kompanii Piwowarskiej jako dyrektor ds. sprzedaży i dystrybucji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • regionalnesmaki 27-11-2011, 10:32:
Ja nie mam ze sobą żadnego problemu, nie jestem też urzędnikiem.
Słabo czytacie Państwo moje posty i słabe rozeznanie w świecie macie, skoro coś wam się nie podoba.
Napisałem wyraźnie, że w browarze, o którym mowa, wytwarzano doskonałe, jedno z najlepszych w Polsce, piw ciemnych, właściwie czarnych - Czarne Piwo Fortuna. Piłem to piwo, także w wersji miodowej, z rok temu i bardzo mi smakowało. Obecnie nie mogę go dostać, bo z chęcią bym spróbował, czy po zmianie wlaściciela jakość została zachowana.
Pisałem kiedyś o przypadku Piwa Noteckiego, także z LPT, które po zmianie właściciela zostało zniszczone i zamienione w paskudny płyn, smakujący chemią, a nie piwem. To jest właśnie to o czym pisze - póki piwo lokalne nie zostanie zarejestrowane jako produkt regionalny (ChOG/ChNP) i nie dostanie certyfikacji jego skład, receptura i sposób wytwarzania nie jest kontrolowany i zachowywany. Producent może go zmieniać do woli, może nawet zrobić z niego nawet truciznę.
W przypadku Piwa Czarnego Fortuna, konsument może tylko mieć nadzieje, że nowy właściciel okaże się racjonalnie myślący i zachowa tą samą, niezmienioną wysoką jakość. Po przygodach z Noteckich, osobiście w to wątpię.
Dlatego tak ważne jest, aby ZACZĄĆ RATOWAĆ, nasze piwa lokalne i je rejestrować, tak jak robią to Niemcy, Czesi czy Anglicy. Jeśli do tego nie dojdzie, to w Polsce nie będzie żadnych dobrych piw, tylko "szczuchy" i "pseudoregionalne" wynalazki, smakujące raz po raz inaczej, w zależności od partii.
  • robert 26-11-2011, 09:42:
Bardzo ładne etykiety powiązanie małego miasta i browaru jest jak najbardziej słuszne. A regionalnesmaki ma jakiś ze sobą problem ,może już czas z kimś o tym porozmawiać urzędniku ?
  • Kier 24-11-2011, 20:43:
Mnie osobiście kreacje etykiet średnio odpowiada. Te pastele mi jakoś nie pasują.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.