Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Od maja do sierpnia nabywców znajduje 42 proc. rocznej produkcji piwa

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-04-2009, 12:02
Od maja do sierpnia nabywców znajduje 42 proc. rocznej produkcji piwa

Na przestrzeni ostatnich lat zaobserwowaliśmy zjawisko rozciągania się sezonu sprzedaży piwa - nie kończy się on wraz z końcem lata, ale trwa jeszcze dłużej - nawet do końca października, oprócz tego zaczyna się także nieco wcześniej, już w kwietniu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Katarzyna Wilczewska, Public Affairs Manager z Kompanii Piwowarskiej.

Piwo jest produktem, który wykazuje dość dużą sezonowość. - Zdecydowanie najlepiej sprzedaje się w miesiącach letnich a także bezpośrednio przed i po sezonie. Trudno jednak wyznaczyć konkretną datę rozpoczęcia i zakończenia "sezonu na piwo". Tę datę wyznacza tak naprawdę pogoda. Sprzedaż piwa rośnie w okresie letnim, kiedy jest ciepło, jest sezon urlopowy - wyjaśnia przedstawicielka Kompanii Piwowarskiej.

Słoneczna pogoda sprzyja intensyfikacji spotkań towarzyskich, biesiadnemu grillowaniu na świeżym powietrzu, a te znowu powiązane są ze spożyciem piwa. - Przez cztery miesiące (maj-sierpień) nabywców znajduje 42 proc. rocznej produkcji piwa. Niezależnie jednak od tego czy jest sezon czy nie najlepiej sprzedają się nasze największe marki, czyli Tyskie, Żubr i Lech - informuje Wilczewska. - Tyskie to już od lat ulubione piwo Polaków. Równie często Polacy sięgają po Żubra - który jest drugą marką piwną w Polsce pod względem wielkości sprzedaży - dodaje.

W okresie letnim, większą niż zazwyczaj popularnością cieszą się piwa smakowe. - W okresie letnim(czerwiec-wrzesień) kategoria ta rośnie średnio o 27 proc. - tłumaczy public affairs manager z Kompanii Piwowarskiej. - Niekwestionowanym liderem kategorii jest marka Redd's - w 2007 roku jej udział w handlu detalicznym wzrósł do ponad 57 proc. - zaznacza.

Tego lata Kompania Piwowarska nie planuje wprowadzić żadnej nowej marki piwa, ale przygotowania do sezonu letniego obejmują różne inne działania związane m.in. z przygotowaniem promocji konsumenckich, przygotowaniem piwnych ogródków letnich, a także odpowiednie zaaranżowanie stoisk w sklepach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH