REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Od maja do sierpnia nabywców znajduje 42 proc. rocznej produkcji piwa

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-04-2009, 12:02
Od maja do sierpnia nabywców znajduje 42 proc. rocznej produkcji piwa

Na przestrzeni ostatnich lat zaobserwowaliśmy zjawisko rozciągania się sezonu sprzedaży piwa - nie kończy się on wraz z końcem lata, ale trwa jeszcze dłużej - nawet do końca października, oprócz tego zaczyna się także nieco wcześniej, już w kwietniu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Katarzyna Wilczewska, Public Affairs Manager z Kompanii Piwowarskiej.

REKLAMA

Piwo jest produktem, który wykazuje dość dużą sezonowość. - Zdecydowanie najlepiej sprzedaje się w miesiącach letnich a także bezpośrednio przed i po sezonie. Trudno jednak wyznaczyć konkretną datę rozpoczęcia i zakończenia "sezonu na piwo". Tę datę wyznacza tak naprawdę pogoda. Sprzedaż piwa rośnie w okresie letnim, kiedy jest ciepło, jest sezon urlopowy - wyjaśnia przedstawicielka Kompanii Piwowarskiej.

Słoneczna pogoda sprzyja intensyfikacji spotkań towarzyskich, biesiadnemu grillowaniu na świeżym powietrzu, a te znowu powiązane są ze spożyciem piwa. - Przez cztery miesiące (maj-sierpień) nabywców znajduje 42 proc. rocznej produkcji piwa. Niezależnie jednak od tego czy jest sezon czy nie najlepiej sprzedają się nasze największe marki, czyli Tyskie, Żubr i Lech - informuje Wilczewska. - Tyskie to już od lat ulubione piwo Polaków. Równie często Polacy sięgają po Żubra - który jest drugą marką piwną w Polsce pod względem wielkości sprzedaży - dodaje.

W okresie letnim, większą niż zazwyczaj popularnością cieszą się piwa smakowe. - W okresie letnim(czerwiec-wrzesień) kategoria ta rośnie średnio o 27 proc. - tłumaczy public affairs manager z Kompanii Piwowarskiej. - Niekwestionowanym liderem kategorii jest marka Redd's - w 2007 roku jej udział w handlu detalicznym wzrósł do ponad 57 proc. - zaznacza.

Tego lata Kompania Piwowarska nie planuje wprowadzić żadnej nowej marki piwa, ale przygotowania do sezonu letniego obejmują różne inne działania związane m.in. z przygotowaniem promocji konsumenckich, przygotowaniem piwnych ogródków letnich, a także odpowiednie zaaranżowanie stoisk w sklepach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH