Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Partner Codes: Przez Tigera FoodCare może mieć duże problemy?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 15-03-2011, 19:45
Partner Codes: Przez Tigera FoodCare może mieć duże problemy?
Zdaniem partnera BrandTrasnactions Codes Strategie, firmy w Polsce niedostatecznie dbają o prawa własności swoich marek

Zakaz wprowadzania do obrotu i reklamy produktów, oraz zajęcie produktów i materiałów marketingowych z oznaczeniem Tiger może oznaczać bankructwo dla FoodCare - uważa Jarosław Filipek, partner w zespole doradczym BrandTrasnactions Codes Strategie. Jego zdaniem, przykład z marką Tiger zmieni podejście spółek i sądów do kwestii ochrony praw własności intelektualnej.

- Zasada, że bez ryzyka nie ma dobrego biznesu, w tym wypadku kończy się bardzo negatywnie dla firmy, która próbowała budować sukces rynkowy na niepełnym zabezpieczeniu prawnym swojej marki - mówi Jarosław Filipek.

Tłumaczy, że w słowniku prawniczym nie istnieje określenie marka, a jedynie prawa do elementów własności intelektualnej. Składają się na nie autorskie prawa majątkowe, prawo do znaku towarowego, prawa do używania domeny internetowej.

- Na konkurencyjnym rynku nabywanie tych praw nie jest możliwością a koniecznością. Niestety w Polsce trudno było te prawa egzekwować, stąd tak wiele przykładów ich bezkarnego naruszania. Firmy nie dbały o ich pełne zabezpieczenie - ocenia Jarosław Filipek.

Jego zdaniem, badania przeprowadzone przez Codes Strategie na spółkach notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych wskazały, że ochrona praw własności intelektualnej nawet publicznych spółek pozostawia wiele do życzenia.

- Przykład z marką Tiger wskazuje, że czasy te minęły. Miejmy nadzieję, że nagłośnienie tego przykładu wskaże sędziom polskich sądów poważny problem. Od ich decyzji zależy czy nasza gospodarka będzie rosła dzięki uczciwej konkurencyjności czy podrabianiu reputacji i dobrego imienia tych, którzy pracowali na to czasami dziesiątki lat - mówi partner BrandTrasnactions Codes Strategie.

Ocenia on, że auduty due diligence ochrony własności intelektualnej powinny mieć miejsce w firmie co najmniej raz do roku.

Przypomina też, że marka chroniona znakiem towarowym stanowi w wypadku firm działających na rynku FMCG często ponad 50 proc. wartości firmy. Analizy przeprowadzone na spółkach notowanych na NYSE pokazały natomiast, że własności intelektualne i prawne stanowią ponad 80 proc. wartości giełdowej tych firm.

Przypomnijmy, że 9 marca Są Apelacyjny w Krakowie ostatecznie oddalił zażalenie firmy FoodCare, co oznacza, że na czas trwania procesu Foodcare ma zakaz sprzedaży i reklamy napojów z oznaczeniem Tiger. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • LM 19-09-2011, 10:58:
Ciakawy artykuł, chyba jest oczywiste, że to co nasze trzeba chronić.
  • (...) 18-03-2011, 06:34:
Moderator: Komentarz usunięty ze względu na naruszenie zasad Forum. Redakcja prosi o zachowanie kultury dyskusji
  • (...) 17-03-2011, 17:20:
Moderator: Komentarz usunięty ze względu na naruszenie zasad Forum. Redakcja prosi o zachowanie kultury dyskusji

Zobacz wszystkie komentarze (9)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 508) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.