REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Partner Codes: Przez Tigera FoodCare może mieć duże problemy?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 15-03-2011, 19:45
Partner Codes: Przez Tigera FoodCare może mieć duże problemy?
Zdaniem partnera BrandTrasnactions Codes Strategie, firmy w Polsce niedostatecznie dbają o prawa własności swoich marek

Zakaz wprowadzania do obrotu i reklamy produktów, oraz zajęcie produktów i materiałów marketingowych z oznaczeniem Tiger może oznaczać bankructwo dla FoodCare - uważa Jarosław Filipek, partner w zespole doradczym BrandTrasnactions Codes Strategie. Jego zdaniem, przykład z marką Tiger zmieni podejście spółek i sądów do kwestii ochrony praw własności intelektualnej.

REKLAMA

- Zasada, że bez ryzyka nie ma dobrego biznesu, w tym wypadku kończy się bardzo negatywnie dla firmy, która próbowała budować sukces rynkowy na niepełnym zabezpieczeniu prawnym swojej marki - mówi Jarosław Filipek.

Tłumaczy, że w słowniku prawniczym nie istnieje określenie marka, a jedynie prawa do elementów własności intelektualnej. Składają się na nie autorskie prawa majątkowe, prawo do znaku towarowego, prawa do używania domeny internetowej.

- Na konkurencyjnym rynku nabywanie tych praw nie jest możliwością a koniecznością. Niestety w Polsce trudno było te prawa egzekwować, stąd tak wiele przykładów ich bezkarnego naruszania. Firmy nie dbały o ich pełne zabezpieczenie - ocenia Jarosław Filipek.

Jego zdaniem, badania przeprowadzone przez Codes Strategie na spółkach notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych wskazały, że ochrona praw własności intelektualnej nawet publicznych spółek pozostawia wiele do życzenia.

- Przykład z marką Tiger wskazuje, że czasy te minęły. Miejmy nadzieję, że nagłośnienie tego przykładu wskaże sędziom polskich sądów poważny problem. Od ich decyzji zależy czy nasza gospodarka będzie rosła dzięki uczciwej konkurencyjności czy podrabianiu reputacji i dobrego imienia tych, którzy pracowali na to czasami dziesiątki lat - mówi partner BrandTrasnactions Codes Strategie.

Ocenia on, że auduty due diligence ochrony własności intelektualnej powinny mieć miejsce w firmie co najmniej raz do roku.

Przypomina też, że marka chroniona znakiem towarowym stanowi w wypadku firm działających na rynku FMCG często ponad 50 proc. wartości firmy. Analizy przeprowadzone na spółkach notowanych na NYSE pokazały natomiast, że własności intelektualne i prawne stanowią ponad 80 proc. wartości giełdowej tych firm.

Przypomnijmy, że 9 marca Są Apelacyjny w Krakowie ostatecznie oddalił zażalenie firmy FoodCare, co oznacza, że na czas trwania procesu Foodcare ma zakaz sprzedaży i reklamy napojów z oznaczeniem Tiger. 

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • LM 19-09-2011, 10:58:
Ciakawy artykuł, chyba jest oczywiste, że to co nasze trzeba chronić.
  • (...) 18-03-2011, 06:34:
Moderator: Komentarz usunięty ze względu na naruszenie zasad Forum. Redakcja prosi o zachowanie kultury dyskusji
  • (...) 17-03-2011, 17:20:
Moderator: Komentarz usunięty ze względu na naruszenie zasad Forum. Redakcja prosi o zachowanie kultury dyskusji

Zobacz wszystkie komentarze (9)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH