Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PepsiCo chwali się poprawą wyników sprzedaży, także w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-10-2010, 12:05
PepsiCo chwali się poprawą wyników sprzedaży, także w Polsce
prezes PepsiCo Indra Nooyi

Przychody netto amerykańskiego giganta spożywczego wzrosły w III kw. br. o 12 proc. sięgając 1,92 mld USD. Taki wynik to m.in. efekt przejęcia dwóch firm rozlewniczych, czyli Pepsi Bottling Group i PepsiAmericas, a także znacznej poprawy sprzedaży w Europie Wschodniej, w tym w Polsce.

W Europie dochody netto wzrosły o 47 proc. do 2,76 mln USD, zaś zysk operacyjny o 33 proc. do 423 mln USD. Jak wyjaśniają przedstawiciele koncernu, tak dobre wyniki, m.in. wielkość sprzedaży, przychody i zyski operacyjne zostały osiągnięte dzięki pozyskiwaniu nowych rynków lokalnych w regionie, zarówno w kategorii przekąsek jak i napojów. Zyskowność biznesu opierała się na wprowadzeniu innowacyjnych programów dla kosnumentów, z jednoczesnym utrzymaniem wysokiej produktywności firmy. Korzyści przyniosła również akwizycja rozlewni.

Indra Nooyi podkreśliła, że wzrost sprzedaży przekąsek był spowodowany znaczącą poprawą wyników w Europie Wschodniej wzmocnioną kampanią reklamową w Polsce oraz promocją w Rosji. Ekspansję zapewniła również nowa marka Benenuts wprowadzona w naszym kraju i na Półwyspie Iberyjskim.

Wielkość sprzedaży napojów wzrosła o 17 proc. Wzrost sprzedaży obserwowano zarówno w Europie Wschodniej jak i Zachodniej, jednak bardziej znaczący zanotowano w naszym regionie, gdzie był on napędzany zarówno kampanią reklamową jak i wyjątkowo gorącym latem.

Globalna wartość sprzedaży zwiększyła się w III kwartale o 40 proc osiągając 15,51 mld USD, podczas gdy zysk operacyjny wzrósł o 25 proc. do poziomu 2,80 mld USD. W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2010 r. zysk netto powiększył się o 12 proc. osiągając 4,95 mld USD, a wartość sprzedaży - o 33 proc. do poziomu 39,68 mld USD, natomiast zysk operacyjny wzrósł jedynie o 1,5 proc. osiągając 6,10 mld USD.

czytaj także:
PepsiCo otworzy wkrótce nową fabrykę chipsów Frito-Lay

Maspex i PepsiCo rozmawiają o współpracy. Analitycy: W dłuższej perspektywie może chodzić nawet o przejęcie

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH