Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Piwo będzie droższe

  • Autor: Jacek Okrzesik, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-04-2008, 14:33
Piwo będzie droższe

Przez wiele lat ceny piwa utrzymywały się na stabilnym poziomie. Jednak eksperci nie pozostawiają złudzeń: gwałtowny wzrost cen surowców i opakowań nieuchronnie odbije się na cenach tego napoju.

W ciągu 12 miesięcy ceny słodu wzrosły o 130 proc., a ceny słodowania - o 100 proc. Analitycy przewidują, że - ze względu na ograniczenia mocy produkcyjnych - wolnorynkowe ceny przerobu słodu w Europie w ciągu najbliższych 12 miesięcy mogą wzrosnąć nawet dwukrotnie do 130-150 euro za tonę. Sytuację pogarsza fakt, że na światowym rynku mamy obecnie do czynienia z niedostatkiem podaży słodu i chmielu.

Także ceny aluminium - podstawowego surowca do produkcji puszek - utrzymują się na Londyńskiej Giełdzie Metali na poziomie o 30 proc. wyższym od średniej ośmioletniej. Ich przewidywanie przypomina wróżenie z fusów, jednak analitycy stawiają raczej na dalszy wzrost cen tego metalu. Wzrost cen puszek aluminiowych ma szczególne znaczenie dla rynku polskiego na którym aż 45 proc. piwa sprzedaje się właśnie w tym opakowaniu.

Ponieważ słód stanowi 29 proc kosztów zmiennych, a puszki - około 42 proc. przedstawiciele branży nie pozostawiają złudzeń: należy liczyć się z podwyżkami cen piwa w bieżącym roku.

Prognozy dla rynku europejskiego przewidują wzrost cen piwa w 2008 roku średnio o 4-5 proc., można zatem spodziewać się, że polski rynek zachowa się podobnie - powiedział dziennikarzowi serwisu portalspozywczy.pl Radovan Sikorsky, członek zarządu, dyrektor ds. finansowych Grupy Żywiec.
Biorąc pod uwagę skalę wzrostu kosztów, podwyżki cen piwa zapowiadają się więc mimo wszystko dość umiarkowanie. Można zatem podejrzewać, że ze względu na silną konkurencję browary wezmą część kosztów na swoje barki obniżając nieco własne marże.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Natasza K. 15-04-2008, 17:04:
biorąc pod uwagę wzrotowy trend cen słodu i metali nieżelaznych na międzynarodowych giełdach towarowych podwyżka wydaje się być uzasadniona. jednak zawsze pozostaje dylemat... co na to konsument? czy wzrost cen na poziomie 4-5% przy spożyciu 5-6 litrów tygodniowo nie odbije się niekorzystnie na domowym budżecie? wierzę, że producencie tego szlachetnego trunku pokażą ludzką twarz biznesu.
  • Tomek Rowerek 15-04-2008, 16:56:
Popyt na ten napój będzie zawsze, bez względu na podwyżkę cen. Tak sądzę.
  • yntelektualysta 15-04-2008, 16:47:
Bardzo merytoryczne komentarze na tym waszym forum...chrum chrum

Zobacz wszystkie komentarze (7)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.