REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Piwo jest najpopularniejszym napojem alkoholowym w Polsce

  • Autor: pr, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-03-2013, 14:56

Z badań Grupy Żywiec wynika, że piwo pozostaje najpopularniejszym napojem alkoholowym w Polsce - także wśród pań. Do picia piwa przyznało się 72 proc. kobiet i aż 91 proc. mężczyzn. Panie częściej niż mężczyźni piją wino (51 proc. vs. 36 proc.), ale rzadziej mocne alkohole (40 proc. vs. 75 proc.). Być może mają więcej okazji do świętowania, bo 46 proc. z nich deklaruje, że sięga po szampana, do czego przyznaje się z kolei 37 proc. mężczyzn.

REKLAMA

Dzięki badaniom Grupy Żywiec można się również dowiedzieć, że dla 90 proc. pań piana to zupełnie nieistotna cecha piwa (dla 17 proc. panów to arcyważny atrybut dobrego chmielowego trunku). Kobiety nie zwracają uwagi, jakie piwo piją - zaledwie 7,5 proc. z nich zwraca na to uwagę. Jest to natomiast niezwykle istotne dla mężczyzn - aż 98,5 proc. pamięta, jakie piwo pili ostatnio. Dla kobiet liczy się przede wszystkim wysoka „pijalność" chmielowego napoju: 43 proc. deklaruje, że jeśli chodzi o piwo jasne najbardziej lubi trunek bez dominującego smaku (mężczyzn - 42 proc.). Panie (32 proc.) dwukrotnie bardziej niż mężczyźni (16 proc.) cenią w piwie łagodny smak. Z tego samego powodu większość kobiet unika goryczki pochodzącej z chmielu - jedynie 5 proc. piwoszek twierdzi, że to ważna cecha piwa (w kontraście do 14 proc. panów, którzy szczególnie w gorące dni nie wyobrażają sobie piwa bez rześkiego chmielowego posmaku).

Ogólnie można uznać, że kobiety poszukują piw o niewielkiej goryczce pochodzącej z chmielu, choć ta roślina z rodziny konopiowatych ma właściwości łagodzące, uspokajające a nawet bakteriobójcze. Do warzenia piwa piwowarzy wykorzystują tylko szyszki rodzaju żeńskiego, a najlepszy chmiel używany przy produkcji takich tak Warka, Żywiec a nawet Heineken pochodzi z Polski.

Polkom przeszkadza wysoka zawartość alkoholu w trunkach. Jedynie 32 proc. piwoszek deklaruje, że lubi uczucie lekkiego szumu w głowie wywoływanego przez alkohol. W przypadku mężczyzn, 53 proc. jest podobnego zdania. Panie piją mniej niż panowie - pomimo, że stanowią ok. 40 proc. aktywnych konsumentów piwa w Polsce (konsumpcja co najmniej raz w miesiącu), spożywają zaledwie ok. 1/5 z 38 mln hl piwa, które sprzedaje się na polskim rynku piwa w ciągu roku.

Co ciekawe, 73 proc. kobiet zgada się ze stwierdzeniem, że klasyczne piwo pasuje do kobiety (twierdzi tak 60 proc. mężczyzn). Z drugiej strony natomiast 75 proc. kobiet przyznaje, że piwo jest nieodłącznym elementem męskiego świata (potwierdza to także aż 83 proc. panów). To może oznaczać, że mężczyźni chcą zawłaszczyć sobie tę kategorię, twierdząc, że piwo do kobiet po prostu nie pasuje. Choć panie są innego zdania.

 

 

 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • A 08-03-2013, 12:19:
Też mi nowość ...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH