Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Plast-Box wypracował w 2012 r. 4,77 mln zł zysku netto

  • Autor: pr, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2013, 12:32

Plast-Box, producent opakowań z tworzyw sztucznych, w 2012 r. zwiększył skonsolidowane przychody i zysk netto o 24 proc. w porównaniu z 2011 r. Wyniosły one odpowiednio 123,1 mln zł i 4,77 mln zł. Wzrost przychodów i rentowności był m.in. wynikiem zwiększenia eksportu o 27 proc. do poziomu 76,74 mln zł. Sprzedaż krajowa wyniosła 46,36 mln zł, co stanowiło wzrost o 19 proc. w stosunku do 2011 r.

- Mamy za sobą kolejny udany rok. Poprawiliśmy wyniki w wartości sprzedaży i w pozycjach prezentujących rentowność, co potwierdza bardzo dobrą kondycję naszej grupy. Wzrostom sprzedaży towarzyszy zwiększanie zysków. Dzięki utrzymaniu dyscypliny zadłużenia i wzrostowi EBITDA poprawiliśmy wskaźnik długu bankowego do EBITDA z 3,2 do poziomu 2, co świadczy o zwiększeniu finansowego bezpieczeństwa spółki. W 2013 roku planujemy dalszy rozwój naszego biznesu - komentuje Krzysztof Pióro, prezes zarządu Plast-Box SA.

Wzrost wyników finansowych w Plast-Boxie jest m.in. efektem poszerzania oferty produktowej. Obok pojemników typu wiaderko z pokrywką, które stanowią podstawę asortymentu, coraz większy udział w sprzedaży zyskują skrzynie i produkty użytkowe typu kosze, skrzynki na narzędzia, pudełka do przechowywania, pojemniki na żywność itp.

Dzięki inwestycjom zrealizowanym w latach 2010-2012 o wartości ok. 50 mln zł, z tego ok. 40 mln zł bezpośrednio w moce produkcyjne, Plast-Box może oferować opakowania plastikowe o wysokiej jakości.

Plast-Box dostarcza swoje produkty do niemal wszystkich krajów europejskich. W 2012 roku eksport stanowił już ponad 62% przychodów. Z całego eksportu 43% zostało sprzedane do krajów Unii Europejskich i innych krajów Europy Zachodniej. Pozostała część - blisko 57% eksportu - trafiła na Wschód do Rosji, na Ukrainę, Białoruś, do Mołdawii i Kazachstanu. Największe wzrosty eksportu w 2012 r. Plast-Box odnotował na rynku ukraińskim (+35,6%), rosyjskim (+30,3%), brytyjskim (+24,1) oraz niemieckim (+15,9%).

- W 2013 zamierzamy kontynuować zwiększanie sprzedaży eksportowej. Planujemy wzrost sprzedaży na Zachodzie do naszych stałych klientów, umocnienie się u nowo pozyskanych w ostatnim czasie, a także wciąż zdobywanie nowych nabywców. Wymaga to dużej aktywności sprzedażowej z naszej strony, potwierdzanej nienaganną obsługą zamówień. Chcemy też odważniej wkraczać na Wschód, znacząco zwiększając sprzedaż do Rosji - wyjaśnia Krzysztof Pióro.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH