Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Po raz pierwszy od kilku lat rośnie sprzedaż soków owocowych. Czyja to zasługa? Firmy się spierają

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-10-2009, 16:07
Po raz pierwszy od kilku lat rośnie sprzedaż soków owocowych. Czyja to zasługa? Firmy się spierają

Agros Nova podsumowuje ubiegłoroczną reklamę soków Fortuna. Według jej przedstawicieli branża na tej promocji zyskała, gdyż to dzięki tej reklamie rynek soków owocowych po raz pierwszy od kilku lat wzrósł. Konkurencja jednak jest innego zdania. Jedno jest pewne. Rynek soków wzrósł w ciągu minionego roku (liczonego od sierpnia'08 do lipca'09) o 16,5 proc. ilościowo i o 16 proc. wartościowo - wynika z analizy Nielsena.

- Rynek soków, nektarów i napojów jest trzecim pod względem wartości sprzedaży rynkiem w Polsce i w ostatnim roku osiągnął blisko 3,6 mld zł - zauważa Ewa Babis z Nielsena. To o 6,2 proc. więcej niż przed rokiem. O 2 proc. (ilościowo) zwiększyły w nim swój udział soki.

- Jednak udział wolumenowy w omawianym okresie nadal nie przekracza 17 proc. (przy udziale wartościowym na poziomie blisko 22 proc.) - mówi Ewa Babis.

Dla producentów to jednak bardzo pozytywny wskaźnik. Firmy spierają się, kto miał w tym wzroście największy udział.

- Agros Nova od wprowadzenia nowej Fortuny bez dodatku cukru w 2008 roku jest głównym motorem wzrostu rynku soków. Efektem naszych działań jest poszerzenie grona użytkowników tej kategorii i dynamiczny wzrost rynku po kilku latach spadków - mówi Joanna Bancerowska, rzecznik Agros Nova.

Podkreśla, że w ubiegłym roku po raz pierwszy od kilku lat rynek soków owocowych odnotował 13- proc. dodatnią dynamikę. Powołując się na dane Nielsena, Agros Nova zauważa, że w I półroczu 2009 r. rynek ten urósł o 22 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r. - Udziały Fortuny zwiększyły się w tym czasie czterokrotnie - podkreśla Joanna Bancerowska.

Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków zauważa, że określenie przyczyn wzrostu nie może być jednoznaczne. - Nie tylko Agros Nova reklamuje swoje soki - mówi serwisowi portalspozywczy.pl. Także zdaniem konkurencji do wzrostu kategorii przyczyniło się więcej czynników.

- Segment soków, który jest częścią całego rynku, w ostatnim okresie wzrósł, ponieważ wszyscy wiodący producenci mocno reklamowali swoje marki soków. Dodatkowo po raz pierwszy w historii ta kategoria była i nadal jest wspierana przez kampanię współfinansowaną ze środków unijnych, której celem jest m.in. promocja soków, jako wygodnej formy owoców - twierdzi Dorota Liszka, rzecznik Grupy Maspex Wadowice, producenta m.in. soków Tymbark, napojów Caprio czy Kubuś. To właśnie między jej firmą a Agros Nova konflikt wydaje się być największy.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ptyś 08-10-2009, 09:20:
Też lubię Tropicanę. Chwyt "bez dodatku cukru" dowodzi, że mamy prymitywny rynek, prymitywnego i konserwatywnego konsumenta. A jeśli chdzi o chwyty stosowane przez Agros Nova to ciekawe gdzie oni sie tego nauczyli?
  • Gość 07-10-2009, 21:47:
Rynek soków w Polsce to porażka. Czekam aż wprowadzą Tropicanę, bo to najlepsza marka moim zdaniem.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH