REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy mają duży problem ze zrozumieniem informacji znajdujących się na etykietach produktów spożywczych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 04-11-2011, 11:38

Większość Polaków, podczas zakupów produktów spożywczych, zwraca uwagę przede wszystkim na cenę, a pomija informacje o składzie i wartościach odżywczych – wynika z badań zainicjowanych przez Nestle Polska.

REKLAMA

W ramach kampanii, firma Nestle zainicjowała badania "Dylematy sklepowej półki 2011", przeprowadzone przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na reprezentatywnej grupie Polaków, w wieku od 18 do 65 roku życia. Badania wykazały, że Polacy coraz częściej przyglądają się opakowaniom produktów, które wkładają do swoich koszyków. Większość z nich jednak skupia swoją uwagę wyłącznie na informacjach o producencie, cenie i dacie ważności.

Jak wynika z przeprowadzonej ankiety telefonicznej, większość Polaków uważa, że odżywia się zdrowo (70 proc.), jednak tylko co piąta osoba jest zdania, że najistotniejsze są informacje o wartościach odżywczych, a to przecież one są najważniejsze podczas przygotowywania zdrowych i smacznych posiłków. Ten stan rzeczy wskazuje, że Polacy mają wciąż bardzo duży problem ze znalezieniem, zrozumieniem i wykorzystaniem najcenniejszych informacji znajdujących się na etykietach produktów spożywczych.

Firma Nestlé przeprowadziła trzecią edycję kampanii edukacyjnej "Dylematy Sklepowej Półki", podczas której dzieli się wiedzą na temat tego, na co zwracać uwagę i w jaki sposób czytać informacje zawarte na opakowaniach produktów spożywczych.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Maria 07-11-2011, 09:16:
W sklepie klientki najczęściej pytają mnie, czy ten produkt już jadłam i czy jest smaczny. Kiedy proszę o zapoznanie się na odwrocie paczki z tabelką, ile ma kalorii czy co jest w składzie to prawie wszystkie machaja ręką, że to im nie jest istotne bo to wymyślają producenci, żeby kupić ich produkt. Tak więc im więcej tych informacji tym mniej ludzie to czytają. Często mówią mi, że kupili ten czy tamten produkt i jest do kitu, więc więcej go nie kupią, żebym nie zamawiała go i odradzała innym. Są i takie , które są pochwalane i prośby, żeby tylko ten był w ciągłej sprzedaży. Nie ma to nic wspólnergo z oznakowaniem bo ludzie i tak nie wierzą co tam napisane. Często się na tym nie znają. Poco zatem te wymyślanie tych oznakowań i dopisywanie różnych informacji?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH