Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy polubili niszowe piwa, rośnie liczba minibrowarów

  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • Data: 10-11-2011, 08:11
Polacy polubili niszowe piwa, rośnie liczba minibrowarów
Fot. business.dk

Rośnie liczba minibrowarów. Jeszcze kilka lat temu było ich kilka, dziś już prawie 30, w tym osiem powstało w tym roku. Konsumenci szukają nowych smaków, dlatego kolejne lata mogą przynieść przyspieszenie inwestycji w małe browary - pisze Dziennik Gazeta Prawna.

Jak czytamy w DGP, niestety, uruchomienie minibrowaru nie jest tanie, potrzeba około 1,5 mln zł, nie licząc kosztów pozyskania lokalu. Dlatego dobrym wyjściem może być budowanie na raty. Natomiast zysk miesięczny z tego biznesu to około 120 tys. zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dino 17-11-2011, 23:52:
Nie ma co się dziwić - piwa korporacyjne smakuja tak samo, z roku na rok coraz gorzej, bo produkcja jest nastawiona na masowość. Prześcigają się też w idiotycznych reklamach, co jedynie zniechęca do konsumpcji.
  • regionalnesmaki 10-11-2011, 16:11:
Dziękuje bardzo za ten rozsądny komentarz. Zwracam jednak uwagę, że nie istnieje coś takiego jak rejestracja produktu regionalne w Ministerstwie Rolnictwa. W Polsce stworzono prowizoryczny system Listy Produktów Tradycyjnych, bazujący na systemie jaki istnieje we Włoszech, gdzie każdy region prowadzi własny katalog produktów lokalnych i je promuje we własnym zakresie. Podobnie jest w Rumunii. Wpisanie produktu na LPT, np. piwa nic nie daje, poza informacją, że spełnia on wymogi bycia produktu tradycyjnego.
Co innego rejestracja jako produkt regionalny w rejestrze UE. Tutaj rejestracja pociąga za sobą konieczność certyfikacji, ponieważ to nie producent jest rejestrowany (np. browar) ale produkt i jego charakterystyczna specyfikacja. Aby produkt zarejestrować trzeba udowodnić, że to produkt unikalny, jedyny w swoim rodzaju, produkowany od co najmniej pokolenia. Nie można wymyśleć np. piwa warszawskiego i go zarejestrować tylko trzeba to dowieść i wskazać specyfikę oraz wpływ cech obszaru produkcji na jakość surowców lub ostateczny produkt.
W Polsce ludzie kompletnie na tym się nie znają, chociaż coraz chętniej kupują produkty zagraniczne i polskie, o ile te są dostępne. Szkoda, że można powszechnie kupić regionalne i renomowane piwa czeskie lub niemieckie, a nie da się polskiego. W Polsce, tak jak już pisałem, nie ma kultury picia, nie ma żadnego piwa, które posiada wyrobioną renomę i markę, ze względu na miejsce wytwarzania.
Polska powinna więc rozwijać bardziej sektor produkcji miodów pitnych, w Japonii, uważanych za najlepszy napój alkoholowy na świecie.
Rynek piwny jest i będzie w Polsce rynkiem zacofanym, a po dobre piwo trzeba będzie jeździć do Czech lub RFN, ponieważ tam zachowała się tradycja i starodawne piwa. W Polsce to zniszczono, więc trzeba zadowolić się średniej jakości piwami z lokalnych browarów, chociaż trzeba być sprawiedliwym wobec dużych koncernów. Dla klienta, to czy jest to duża firma czy mikro nie powinno mieć znaczenia, bo liczy się produkt. Jeśli konsument chce wspierać polską wytwórczość i polskie produkty, niech pije polskie miody tradycyjne np. trójniaki.
Pozdrawiam i dziękuje za bardzo sensowny komentarz, w odróżnieniu od chamskich komentarzy kierowanych pod moim adresem przez pracowników lub sympatyków miernej jakości piwnych pseudoregionalnych.
  • piwnik 10-11-2011, 13:40:
Polacy lubią kombinować, to fakt, ale miało to w naszej historii swoje plusy. Nie może też Pan zakładać, że wszyscy kombinują. Ja pracuję wiele lat na kierowniczym stanowisku w firmie, która jest liczącym się dystrybutorem piwa, więc muszę ten rynek obserwować. Tak się składa, że problem piwa regionalnych znam bardzo dobrze od strony legislacyjnej i praktycznej. Stanowczo przykłada Pan zbyt duże znaczenie do uzyskiwania przez nasze browary tytułu piw regionalnych. To nie jest kwestia obawy o kontrole, zakładanie grup producenckich (akurat jest stowarzyszenie lokalnych browarów (znam szefa, ale dokładnego tytułu tego stowarzyszenia teraz nie pamiętam). Piwo musi być dobre, a żeby było dobre to musi być rzetelnie zrobione i aby tego dokonać tytuł piwa regionalnego nie jest konieczny. Takie sprawy reguluje najlepiej rynek. Polacy mają spaczony smak jeśli chodzi o jakość piwa. Wynika to z jakości piw wprowadzonych przez koncerny i private label. W naszej firmie obserwuję silnie rosnącą sprzedaż kilku polskich piw. Organizujemy (na nasze potrzeby) stałe oceny tych polskich piw przez specjalistów i konsumentów. W tych testach wychodzi prawda. I nic tu do rzeczy nie ma fakt, czy są na liście MR czy nie.
Z drugiej strony popularyzowanie idei regionalnego piwa (i żywności regionalnej) ma sens, ale jak we wszystkim potrzebny jest umiar i wyczucie.
Życzę powodzenia

Zobacz wszystkie komentarze (7)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.