REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polacy wydają coraz mniej wódkę, coraz chętniej sięgają po nowości

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 28-03-2011, 14:53
Polacy wydają coraz mniej wódkę, coraz chętniej sięgają po nowości

Spośród wszystkich alkoholi najwięcej w ubiegłym roku straciła wódka - jej sprzedaż spadła o 6,6 proc, do 9,9 mld zł - podaje firma Nielsen. Gwałtowny wzrost zanotowały: koniak, gotowe drinki alkoholowe i whisky. Zdaniem ekspertów, Polacy coraz chętniej sięgają po nowości.

REKLAMA

W sumie, od lutego 2010 r. do stycznia tego roku łączna wartość sprzedaży napojów alkoholowych zmniejszyła się w naszym kraju o 2,6 proc., do ok. 26,2 mld zł.

Zdaniem Andrzeja Szumowskiego, prezesa Polish Vodka Association, producenci wódek w Polsce nie powinni liczyć na spektakularne wzrosty sprzedaży w kolejnych latach.

- Polski rynek wódek zbliża się do poziomu względnego nasycenia, a wzrosty nigdy już nie będą u nas imponujące - mówi Andrzej Szumowski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Przypomnijmy, że prezes PVA oceniał w niedawnej rozmowie z portalspozywczy.pl, że w tym roku rynek wódek może nieco wzrosnąć.

Według danych firmy Nielsen, w okresie luty 2010 - styczeń 2011, najmocniejszy wzrost zanotował koniak, którego sprzedaż wzrosła o 31 proc., do 32,7 mln zł. O 24,7 proc. wzrosła sprzedaż gotowych drinków alkoholowych, których Polacy kupili za 59,3 mln zł.

Coraz większą popularnością w naszym kraju cieszy się whisky. Jej sprzedaż wzrosła w ciągu roku o 16,7 proc., do 627,6 mln zł.

Według Andrzeja Szumowskiego, Polacy będą sięgać po nowości, jednak polski rynek pozostanie rynkiem wódki czystej.

- Wydaje mi się, że konsumenci będą nadal sięgali po nowinki. Rozwija się rynek wódek pochodnych od znanych marek smakowych. Jednocześnie wydaje się, że główny trzon klasycznych wódek utrzyma się na niezmiennym poziomie. Polska jeśli chodzi o alkohole mocne jest krajem wódki i takim pozostanie - mówi prezes PVA.

Nielsen bada sprzedaż detaliczną, przedstawione dane dotyczą sprzedaży w hiper i supermarketach oraz dużych, średnich i małych sklepach spożywczych, sklepach winno-cukierniczych, nie obejmują natomiast sprzedaży w sektorze HoReCa czy na stacjach benzynowych.

Czytaj także:

Prezes PVA: Rynek wódek może w tym roku wzrosnąć

Prezes ZP PPS: Jest szansa na wzrost sprzedaży alkoholi mocnych w 2011 r.

 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH