Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polki oczekują napojów alkoholowych o niskiej zawartości alkoholu oraz półsłodkich

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-03-2011, 15:27

Z badań przeprowadzonych przez IQS & Quant Group dla firmy Browary Regionalne Łomża (do niedawna Royal Unibrew Polska) wynika, że alkoholami preferowanymi przez Polki są alkohole lekkie i niskoprocentowe (poniżej 20 proc. zawartości alk.), takie jak wino czy piwo, po które sięga 66 proc. uczestniczek badania.

Badania ujawniły także, że Polki nie preferują mocnych alkoholi - jedynie co czwarta respondentka deklaruje zainteresowanie wódką i innymi mocnymi alkoholami.

Jak wynika z badań, Polki sięgają najczęściej po alkohol dla towarzystwa (63 proc. badanych), dla odprężenia się (12 proc.), a tylko co dziewiąta dla jego smaku (11 proc.).

Uczestniczki badania zadeklarowały, że najczęściej spożywają alkohol w towarzystwie przyjaciół i znajomych (60 proc.), z rodziną (22 proc.) lub z partnerem (15 proc.). Aż dwie trzecie Polek do 40 roku życia spożywa alkohol z przyjaciółmi i znajomymi. Jedynie 2 proc. respondentek spożywa alkohol bez towarzystwa, podczas gdy wśród mężczyzn jest to aż 11 proc. badanych.

Jako najczęstsze miejsce spożycia alkoholu Polki podają dom (48 proc.) lub spotkania towarzyskie w domu czy u znajomych (33 proc.). Zdecydowanie rzadziej zdarza się paniom pić alkohol w restauracji (4 proc.) lub na świeżym powietrzu (2 proc.).

Zarówno Polki, jak i Polacy są bardzo otwarci na nowości alkoholowe (39 proc. Polek deklaruje, że zdarza im się wypróbowywać nowości na rynku alkoholi), przy czym cecha ta w całej populacji ma tendencję zwyżkową wprost proporcjonalnie do wzrostu poziomu wykształcenia oraz wielkości miast. Największe zainteresowanie nowościami wyrażają mieszkańcy dużych miast, szczególnie Warszawy (66 proc. respondentów) oraz osoby z wyższym wykształceniem (60 proc.). Polki, deklarujące otwartość na nowy alkohol, sięgają po niego najczęściej z ciekawości (91 proc. wskazań).

W przypadku nowości produktowych, kobiety sięgają najczęściej po alkohole półsłodkie (40 proc. respondentek), o zawartości alkoholu od 9 do 20 proc. (54 proc. wskazań). Te wyniki wskazują jednak jedynie na to, co wybierają kobiety z produktów dostępnych na rynku, nie zaś na ich preferencje. Zapytane o preferencje, mając możliwość wyboru, Polki najchętniej sięgnęłyby po napój o niższej zawartości alkoholu - do 8 proc. (dotyczy to aż 63 proc. Polek), półsłodkie (45 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone przez IQS&QuantGroup na zlecenie firmy Browary Regionalne Łomża w dniach 22-23 lutego 2011 na grupie 1000 osób spożywających alkohol.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH