Piątek, 31 października 2014 
» ZOBACZ WIĘCEJ RANKINGÓW

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska branża piwowarska trzecią potęgą w Europie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-12-2011, 15:35
Polska branża piwowarska trzecią potęgą w Europie

Jak podaje raport The Brewers of Europe i Ernst & Young "The Contribution Made by Beer to European Economy", w 2010 roku europejski sektor piwowarski także przeżywał niełatwy okres - produkcja piwa wyniosła 382,6 mln hl i była o 1 proc. niższa niż rok wcześniej, za to konsumpcja spadła już o 4 proc. i wyniosła 342,6 mln hl. Polskie browary zatrudniają około 15 tys. pracowników i produkują łącznie 36,6 mln hl piwa. Wartość produkcji wynosi 2,3 mld euro.

Jak wynika z raportu, polska branża piwowarska jest trzecim co do wielkości producentem w Europie po Niemczech i Hiszpanii - z produkcją rzędu 36,6 mln hl i konsumpcją 91 l per capita.

W 2010 roku wyeksportowano z Polski 1,9 milionów hektolitrów piwa wyprodukowanego w naszym kraju. Główne rynki eksportowe dla polskiego piwa to Stany Zjednoczone, Kanada, Wielka Brytania i Australia.

Około 0,9 proc. sprzedawanego w Polsce piwa pochodzi z importu. Jest to nieduża ilość, bo Polska produkcja jest wystarczająca, by pokryć zapotrzebowanie krajowego rynku. Importowane piwo pochodzi głównie z Belgii i Włoch.

- Spożycie per capita wraca do poziomu sprzed kryzysu gospodarczego w 2009 roku. Konsumenci coraz częściej wybierają niepasteryzowane, lokalne piwa, które mają niższą zawartość alkoholu i zdobywają coraz większy udział w rynku. Obserwuje się także zmiany w udziałach rynkowych trzech największych graczy w polskiej branży piwowarskiej. Większość spożywanego piwa jest kupowane przez konsumentów w sklepach detalicznych - podano w raporcie.

Jak wynika z raportu, rośnie wolumen sprzedaży piwa w dyskontach w porównaniu z innymi segmentami handlu. Ponieważ cena piwa jest najważniejszym z czynników, które mają wpływ na decyzję o zakupie, zaobserwowano znaczny wzrost sprzedaży piwa w takich sieciach dyskontowych, jak m.in. Aldi, Lidl, czy Netto. Dodatkowo, konsumenci coraz częściej sięgają po piwo w butelkach zwrotnych.

Około 85 proc. łącznego spożycia piwa (29,3 mlon hl) w Polsce przypada na piwo sprzedawane przez supermarkety oraz inne punkty sprzedaży detalicznej, a 15 proc. (5,2 mln hl) - przez gastronomię.

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl
prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


WYSZUKIWARKI


Oferty pracy (20 417 ofert) + DODAJ OFERTĘ

Polecane oferty

Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty szkoleń

Nasz partner

  • ckl
Oferty przetargów (2 334 018)

Polecane oferty


Oferty nieruchomości

Polecane oferty

Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • www.szukam-nieruchomosci.com
  • tabelaofert.pl
Oferty wierzytelności (154 ofert)
Oferty komunikatów (346 674 ofert)

Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Oferty maszyn, pojazdów, usług (16 657 ofert)
Kategorie
Maszyny

Agregaty, silniki, pompy
Budowlane
Leśne
Przemysłowe
Rolnicze
Wózki widłowe
Pozostałe
Pojazdy

Ciężarowe
Przyczepy i naczepy
Autobusy
Ciągniki siodłowe
Dostawcze
Specjalne
Części i akcesoria

Do maszyn budowlanych
Do maszyn rolniczych
Do pojazdów użytkowych
Do wózków widłowych
Usługi

Budowlane
Rolnicze
Transportowe
Inne

Cena

Nasz partner

  • www.tabor24.pl
Obiekty konferencyjne
» Wyszukiwanie zaawansowane

DYSKUSJE


POLECAMY W SERWISACH