Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska branża piwowarska trzecią potęgą w Europie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-12-2011, 15:35
Polska branża piwowarska trzecią potęgą w Europie

Jak podaje raport The Brewers of Europe i Ernst & Young "The Contribution Made by Beer to European Economy", w 2010 roku europejski sektor piwowarski także przeżywał niełatwy okres - produkcja piwa wyniosła 382,6 mln hl i była o 1 proc. niższa niż rok wcześniej, za to konsumpcja spadła już o 4 proc. i wyniosła 342,6 mln hl. Polskie browary zatrudniają około 15 tys. pracowników i produkują łącznie 36,6 mln hl piwa. Wartość produkcji wynosi 2,3 mld euro.

Jak wynika z raportu, polska branża piwowarska jest trzecim co do wielkości producentem w Europie po Niemczech i Hiszpanii - z produkcją rzędu 36,6 mln hl i konsumpcją 91 l per capita.

W 2010 roku wyeksportowano z Polski 1,9 milionów hektolitrów piwa wyprodukowanego w naszym kraju. Główne rynki eksportowe dla polskiego piwa to Stany Zjednoczone, Kanada, Wielka Brytania i Australia.

Około 0,9 proc. sprzedawanego w Polsce piwa pochodzi z importu. Jest to nieduża ilość, bo Polska produkcja jest wystarczająca, by pokryć zapotrzebowanie krajowego rynku. Importowane piwo pochodzi głównie z Belgii i Włoch.

- Spożycie per capita wraca do poziomu sprzed kryzysu gospodarczego w 2009 roku. Konsumenci coraz częściej wybierają niepasteryzowane, lokalne piwa, które mają niższą zawartość alkoholu i zdobywają coraz większy udział w rynku. Obserwuje się także zmiany w udziałach rynkowych trzech największych graczy w polskiej branży piwowarskiej. Większość spożywanego piwa jest kupowane przez konsumentów w sklepach detalicznych - podano w raporcie.

Jak wynika z raportu, rośnie wolumen sprzedaży piwa w dyskontach w porównaniu z innymi segmentami handlu. Ponieważ cena piwa jest najważniejszym z czynników, które mają wpływ na decyzję o zakupie, zaobserwowano znaczny wzrost sprzedaży piwa w takich sieciach dyskontowych, jak m.in. Aldi, Lidl, czy Netto. Dodatkowo, konsumenci coraz częściej sięgają po piwo w butelkach zwrotnych.

Około 85 proc. łącznego spożycia piwa (29,3 mlon hl) w Polsce przypada na piwo sprzedawane przez supermarkety oraz inne punkty sprzedaży detalicznej, a 15 proc. (5,2 mln hl) - przez gastronomię.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH