Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polski rynek herbaty czeka rychła konsolidacja

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-02-2012, 10:02
Polski rynek herbaty czeka rychła konsolidacja
Radosław Matuszewski, dyrektor generalny oraz Anna Kowalska, dyrektor marketingu, Tata Global Beverages Polska; Fot. ŻelaznaStudio

Rynek herbaty w Polsce jest lekko spadający, więc koszty czy dynamiczny rozwój dyskontów prędzej czy później wymuszą wyprzedaże mniejszych firm. Proces ten rozpoczął Herbapol Lublin akwizycją Bio-Active - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl, Radosław Matuszewski, dyrektor generalny spółki Tata Global Beverages Polska, właściciela marek Tetley i Vitax.

Zdaniem Radosława Matuszewskiego, proces konsolidacji branży może przyspieszyć kryzys, który zmusi - nie tylko producentów herbaty, ale także innych spożywczych graczy - do szukania silnych partnerów.

Istotnym motorem konsolidacji jest też rozdrobnienie rynku. - Na polskim rynku działają wszystkie liczące się międzynarodowe firmy, w tym również dwaj najwięksi gracze, czyli Tata Global Beverages i Unilever. Dla naszego rynku charakterystyczna jest także znacząca ilość lokalnych przedsiębiorców - komentuje Anna Kowalska, dyrektor marketingu TGB Polska.

Co ważne, oprócz sporej ilości producentów, mamy też do czynienia z mnogością marek. - Najtańsza herbata to zaledwie 6 proc. rynku. Najsilniejszymi segmentami w kategorii herbaty są segmenty: mainstream oraz premium, które razem stanowią prawie 77 proc. rynku. W porównaniu do innych kategorii spożywczych udział private labels w herbatach jest relatywnie niewielki - dodaje Anna Kowalska.

Napiętą Sytuację w branży podsycają dane Nielsena, z których wynika, że rynek lekko spada zarówno wartościowo, jak i wolumenowo. - Z drugiej strony 96 proc. Polaków deklaruje picie herbaty. Dodatkowo nasi rodacy piją jej bardzo dużo. Pytanie zatem brzmi: "Czy można jeszcze zwiększyć konsumpcję?". Moim zdaniem jest bardzo duża szansa na odwrócenie niekorzystnego trendu i zwiększanie spożycia herbaty, jednak proces ten trzeba pobudzić, np. poprzez właściwe innowacje - komentuje Radosław Matuszewski.

Wkrótce z serwisie portalspozywczy.pl, ukażą się kolejne odsłony wywiadu z zarządem Tata Global Beverages Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kasztanka marszałka 09-02-2012, 22:11:
Tetley to był herbata , pamiętacie jak dystrybucję miał Goman - teraz to zwykłe popłuczyny - mieszanka z giełd niemieckich gdzie przygotowują to "turbany"....
  • MadTee 09-02-2012, 10:51:
Może warto powiedzieć, że marka własna notuje 30% wzrosty sprzedaży a Euromonitor prognozuje, że do 2018 ten trend się utrzyma. Będzie Unilever, marka własna i długo, długo nic!!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH