REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Polskie energetyki jadą w świat. Osiągną sukces?

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-05-2012, 13:53
Polskie energetyki jadą w świat. Osiągną sukces?
Fot. za delish.com

Rynek energetyków w Polsce walczy z nasyceniem. Właściciele marek, oprócz silnej promocji i wprowadzaniu na rynek innowacyjnych produktów, liczą na zyski ze sprzedaży za granicą. Okazuje się, że na mapie świata pozostało już niewiele krajów, do których jeszcze nie trafiła dostawa energy drinków "made in Poland" - dowiedział się portalspozywczy.pl.

REKLAMA

Jak podkreśla Dorota Liszka, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Grupie Maspex sprzedaż zagraniczna polskiego lidera rośnie. - Obecnie napoje energetyzujące Tiger są oferowane również m.in. w takich krajach jak: Rumunia, Łotwa, Litwa, Estonia, Wielka Brytania, Irlandia (byliśmy nawet sponsorem walk MMA w Dublinie), czy USA - mówi.

Co kusi producentów poza granicami naszego kraju? Krzysztof Żurowski, prezes zarządu PB Group Premium Beverages, właściciela marki Blow, podkreśla, że koszty produkcji napojów energetyzujących w Polsce są dość niskie, więc przedsiębiorczość naszych rodaków powoduje, że wiele marek wyprodukowanych w Polsce możemy znaleźć na półkach w różnych krajach Europy i świata. Spółka nawiązała dotychczas współpracę z partnerami handlowymi z Wielkiej Brytanii, Federacji Rosyjskiej oraz Niemiec, a także prowadzi negocjacje z kilkoma firmami z Europy, Bliskiego Wschodu oraz Ameryki Południowej i Północnej.

- Las Vegas Power Energy Drink jest dostępny w Rumunii, Czarnogórze, na Ukrainie i Litwie. Ponadto Polacy piją nasz napój wraz Amerykanami w Stanach Zjednoczonych. Wysyłamy go także kontenerami do krajów Środkowej Afryki. W zasadzie nie ma nas tylko w Azji i Australii, ale myślę że to jeszcze przed nami. Polskie energetyki jadą w świat... bo Polacy są wszędzie, a polskie produkty są najlepsze - kwituje Agata Moraczewska-Wolska, prezes zarządu spółki.

Przypomnijmy, podbój świata zakłada także FoodCare z marką Black, która ostatnio związała się z międzynarodowej sławy bokserem Mikiem Tysonem. To właśnie on ma "pomóc" firmie w osiągnięciu globalnego sukcesu. - Chcemy mocno wypromować markę "Black Mike Tyson Collection" w Polsce i Europie, aby potem ruszyć dalej w świat. Chciałbym, aby był to brand globalny, aby miał nieograniczony zasięg - zdradził na łamach portalspozywczy.pl, Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.

Tak wielkim optymistą nie jest natomiast Roman Górny, prezes Herbapol Lublin SA. Jak tłumaczy, mimo, iż firma rozwija sprzedaż eksportową napoj Green Up m.in.: w Wlk. Brytanii i Irlandii, Danii, USA czy Kanadzie, robi to dbając równolegle o rentowność sprzedaży, więc skala wzrostu jest znacznie mniejsza niż w Polsce.

- Większość rynków zagranicznych jest jeszcze bardziej nasycona niż polski, co w połączeniu ze znacznie droższą promocją nie jest dobrym prognostykiem pozytywnej rentowności. Mimo, iż jestem urodzonym optymistą, to pragmatyzm powoduje, iż nie wierzę w finansowy sukces takiego przedsięwzięcia. Polski rynek pozostaje obecnie naszym głównym priorytetem - podsumowuje prezes Herbapolu.

Browar Amber wchodzi do Żabki POPRZEDNI ARTYKUŁ

Browar Amber wchodzi do Żabki

Egzotyczne grzyby od Gardenii NASTĘPNY ARTYKUŁ

Egzotyczne grzyby od Gardenii

KOMENTARZE: (11)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mma 13-06-2012, 14:02:
Tiger z Mamedem to jest to :)
  • blogkupca.pl 12-06-2012, 13:37:
Sukces? Jaki sukces. Rynek światowy jest równie wyżyłowany jak ten krajowy, a producenci kombinują, bo na naszym rynku dawno się duszą ze swoimi produktami. A na świecie Khalidov jest tak samo znany w swojej dyscyplinie, jak ja w kręgu sumo japońskiego. Bez żartów proszę :)
  • figa 12-06-2012, 10:50:
Rzeczywiscie to sie moze stać, zwłaszcza kiedy teraz w reklamie Tigera widzimy Mameda, on na pewno rozsławi nas w świecie.

Zobacz wszystkie komentarze (11)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH