Pomimo kryzysu szybko rosną wydatki Polaków na soki i napoje

Nasze wydatki na napoje bezalkoholowe były o 5 proc. wyższe niż przed rokiem - policzyła firma Nielsen. W tym samym czasie wielkość rynku zwiększyła się o 3 proc. Tempo, w jakim sprzedaż napoi rośnie w tym roku, mogłoby być wyższe, gdyby nie chłodny początek lata - pisze Rzeczpospolita.
Pomino spowolnienia gospodarczego z jakim boryka się polska gospodarka producenci napojów oraz soków notują wzrost sprzedaży swoich produktów.
I tak firma Polskie Zdrój, do której należy marka Cisowianka we wrześniu zanotowała wzrost sprzedaży o 70 proc., natomiast w ciągu trzech kwartałów 2009 r. poszła w górę o ok. 40 proc. - informuje „Rz". Sprzedaż jej konkurenta Żywca Zdroju po trzech kwartałach , zwiększyła się o 14 proc. Natomiast od lipca do września popyt na jego produkty wzrósł o 35 proc.
Jak podaje „Rz" za firmą Nielsen od stycznia do września 2009 r. wydaliśmy na wodę prawie 2 mld zł, o 10 proc. więcej niż rok wcześniej.
Tymczasem o 3 proc. urosły nasze wydatki na soki, nektary i napoje. W ciągu trzech kwartałów tego roku przeznaczyliśmy na nie niemal 3 mld zł.
Od stycznia do września 2009 r. sprzedaż napojów gazowanych zwiększyła się o 3 proc., do ok. 2,7 mld zł. Kupiliśmy ich o 3 proc. mniej niż w 2008 r. - podsumowuje „Rz".

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!