REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Pomimo trudnej sytuacji w branży napojów Coca-Cola liczy na dalszy wzrost udziału w polskim rynku

  • Autor: PAP
  • Data: 23-11-2009, 20:57
Pomimo trudnej sytuacji w branży napojów Coca-Cola liczy na dalszy wzrost udziału w polskim rynku

Coca Cola HBC Polska utrzymała w 2009 roku sprzedaż na poziomach z roku 2008, chociaż sytuacja na rynku napojów bezalkoholowych pogorszyła się znacznie. Firma liczy na poprawę sytuacji w przyszłym roku i na kontynuację wzrostu swojego udziału w rynku - poinformował PAP Dan Nistor, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska.

REKLAMA

"Dynamika sprzedaży w tym roku jest wolniejsza niż to miało miejsce w ubiegłych kilku latach. Rynek w tym roku się skurczył, my cały czas utrzymujemy podobne rozmiary sprzedaży jak w zeszłym roku" - powiedział PAP Nistor.

"Sytuacja na rynku jest trudna, sektorami, które obecnie zyskują są sektory dyskontowe. Tradycyjne produkty i kanały sprzedaży boleśnie odczuwają spowolnienie" - dodał.

Jego zdaniem poprawa sytuacji powinna przyjść w trzecim kwartale 2010 roku. Firma liczy, że dalej będzie w stanie powiększać swój udział w polskim rynku.

"2010 rok powinien być lepszy niż rok obecny. Kolejne sześć miesięcy wciąż jeszcze jednak nie będzie łatwe. Oczekujemy, że poprawa może nadejść w trzecim kwartale przyszłego roku" - powiedział. "W przyszłym roku oczekujemy, że dalej będziemy powiększać nasz udział w rynku" - dodał.

Nistor poinformował, cytując dane agencji ACNielsen, że Coca Cola HBC Polska jest liderem na polskim rynku pod względem produkcji i sprzedaży napojów bezalkoholowych. We wrześniu tego roku udział wartościowy Coca Coli w polskim rynku producentów napojów bezalkoholowych wyniósł 12,7 proc., a udział wartościowy wyniósł 22,7 proc.

W 2008 roku Coca Cola odnotowała wzrost wielkości sprzedaży o 13 proc. W ciągu ostatnich trzech lat sprzedaż firmy wzrosła o ponad 44 proc.
Pod względem wielkości sprzedaży w portfelu Coca Cola Polska zwiększa się udział napojów niegazowych kosztem gazowanych. O ile w 2002 r. stanowił on pod względem ilościowym tylko 7 proc. to we wrześniu 2009 roku było to już 31 proc. - podał Nistor.

"W kolejnych latach generalnie oczekujemy wzrostu we wszystkich kategoriach, jednak tendencja jest taka, że zwiększa się zapotrzebowanie na napoje niegazowane takie, jak soki czy mrożone herbaty i to jest też widoczne w naszej produkcji" - powiedział.

W kolejnych kilku latach inwestycje Coca Coli w Polsce będą niższe niż miało to miejsce w latach ubiegłych. "W zeszłym roku zainwestowaliśmy 60 mln euro w Polsce, w przyszłym roku inwestycje będą niższe i wyniosą 20-30 mln euro. Dzięki temu, że w poprzednich latach poczyniliśmy inwestycje, zwiększyły się nasze zdolności produkcyjne. W kolejnych kilku latach chcemy z tego korzystać" - powiedział Nistor.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH