Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ponad 4-proc. wzrost sprzedaży Kraft Foods w I kw.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-05-2012, 18:46
Ponad 4-proc. wzrost sprzedaży Kraft Foods w I kw.
Kraft Foods zarobił 813 mln dol. w I kw. br.

Kraft Foods ogłosiła dobre wyniki za I kwartał 2012 r., które napędzane były m.in. przez silne marki (głównie słodyczy), innowacje produktowe, podwyższenie cen i efektywne zarządzanie kosztami. Przychody netto grupy wzrosły o 4,1 proc. do 13,1 mld dol., a zysk operacyjny - o 2,7 proc.

Kraft Foods zarobił 813 mln dol., lub 46 centów na akcję. To aż 1,8 proc. więcej niż 799 milionów dolarów (45 centów na akcję) niż rok wcześniej.

W Ameryce Północnej przychody netto wzrosły o 1,3 procent, w czym pomogły wzrosty cen i dogodny termin Wielkanocy. Grupa uzyskała także dobre wyniki w Europie. Jak podkreśla firma w raporcie zostały one osiągnięte m.in. poprzez silne wsparcie reklamowe marek. Przychody netto wzrosły 4,5 proc. Zysk operacyjny wzrósł 24,7 proc. Tymczasem przychody netto z rynków rozwijających się wzrosły o 8,5 proc. w wyniku m.in. wyższych cen.

Sprzedaż w dużym stopniu nakręcały przekąski. Globalna sprzedaż wyrobów czekoladowych wzrosła aż o 10 proc., podczas gdy sprzedaż herbatników była wyższa o 8 proc. Wspomagała ją szybko rosnącą popularność ciasteczek Oreo w Chinach.

- Nasze marki, w które wciąż inwestujemy, nadal pozyskują konsumentów na całym świecie w tych trudnych ekonomicznie czasach, a to napędza naszą wysoką dynamikę gospodarczą. Jesteśmy na dobrej drodze, aby utworzyć dwie wiodące w branży firmy do końca tego roku. Jak wykonamy ten plan, znów będziemy dostarczać topowych wyników w 2012 roku - powiedziała Irene Rosenfeld, prezes i dyrektor generalna Krafta.

Kraft Foods przygotowuje się do podziału na dwie spółki giełdowe notowane w USA. Jedna ma nazywać się Mondelez i skupi się na markach przekąsek, takich jak Cadbury. Druga zachowa nazwę Kraft i skoncentruje się na amerykańskim biznesie spożywczym.

- I kwartał dał nam dobry początek roku - powiedział David Brearton, wiceprezes i dyrektor finansowy. Zapewnił, że w całym 2012 r. firma spodziewa się 5-proc. wzrostu przychodów oraz zysku operacyjnego o 9 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.