Poszerzenie oferty Carlsberga o nowe piwo mocne ma pomóc koncernowi w walce o konsumenta

Carlsberg Polska rozszerza asortyment piw marki Harnaś, o nowy mocniejszy wariant - piwo Harnaś Mocne. To jeden ze sposobów na zdobycie większych udziałów w rynku. - Chcemy dotrzeć do nowych konsumentów: koneserów, znawców piwa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jacek Stefaniak, Senior Brand Manager marki Harnaś.
Browar Okocim, w którym warzone jest piwo Harnaś, zdecydował się na debiut nowego wariantu złocistego trunku, licząc na to, że cały czas rosnąca znajomość marki przysporzy jej dodatkowych konsumentów. - Marka Harnaś rośnie bardzo szybko - obecnie sprzedajemy o 25 proc. więcej tego piwa niż rok temu - podkreśla Jacek Stefaniak. Dodaje, że nowe piwo będzie spełniało założenia całego brandu - to marka mainstreamowa, jednocześnie atrakcyjna cenowo. - W czasach spowolnienia gospodarczego, konsumenci zwracają uwagę nie tylko na jakość piwa, opakowanie, ale także na jego cenę. Tworząc nowy produkt uważnie obserwowaliśmy rynek i tendencje cenowe w segmencie piw mocnych - wyjaśnia Brand Manager.
Po, jeszcze niedawnych kilkunastoprocentowych wzrostach konsumpcji piwa w Polsce, browary muszą zmierzyć się z całkiem nową sytuacją. Sprzedaż piwa w Polsce tylko w pierwszym półroczu zmalała o 7,5 proc. Według niektórych prognoz, do końca 2009 r. spadek może sięgnąć nawet 10 proc. Rynek zaś jest dość ustabilizowany, niemal 95 proc. zajęły największe cztery koncerny. Wśród nich Carlsberg Polska. Ponieważ, zdaniem ekspertów, nie należy oczekiwać znaczących wzrostów konsumpcji (średnio w ciągu roku spożywamy ok. 93-95 l piwa na osobę), browary walczyć muszą o dotychczasowych konsumentów oraz odbierać klientów swoim rywalom. Przed nami więc intensywne kampanie reklamowe a także poszerzanie ofert o nowe, często odważne i innowacyjne produkty.
Także marka Harnaś zapowiada, że to nie koniec nowości. - Szukamy dalszych możliwości rozwoju marki. Chcemy wciąż pozytywnie zaskakiwać naszych odbiorców - podkreśla Jacek Stefaniak.
Na razie firma nie chce zdradzić na jakie wzrosty liczy. - Będziemy starali się zwiększyć nasze udziały w rynku - mówi Jacek Stefaniak.
Piwo ma być dostępne w całej Polsce, we wszystkich kanałach dystrybucji, gdzie sprzedawany jest jego łagodniejszy wariant Harnaś.

KOMENTARZE: (2)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (2)